Pregled bibliografske jedinice broj: 965862
Proširivanje glazbenih preferencija učenika prema interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave
Proširivanje glazbenih preferencija učenika prema interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave // 20.pedagoški forum scenskih umetnosti Tematski zbornik Muzički identiteti / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2018. str. 128-142 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 965862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proširivanje glazbenih preferencija učenika prema
interkulturalnom kurikulumu glazbene nastave
(The Expansion of the Students' Music Preferences
According to the Music Study Intercultural
Curriculum)
Autori
Škojo, Tihana ; Sesar, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
20.pedagoški forum scenskih umetnosti Tematski zbornik Muzički identiteti
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2018, 128-142
ISBN
978-86-88619-98-1
Skup
20. pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 29.09.2017. - 01.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene preferencije učenika, glazbe svijeta, obogaćivanje glazbenoga iskustva, interkulturalni glazbeni kurikulum
(students' music preferences, world music, music experience enrichment, intercultural music curriculum)
Sažetak
Glazbene preferencije mladih, kao kratkoročne procjene sviđanja, složeni su fenomen obilježen brojnim razlozima i motivima odabira pojedine glazbe koji se kreću od reguliranja emocija i stabilizatora raspoloženja, karakteristika glazbe do oblikovanja društvene pripadnosti. Na glazbene preferencije učenika osnovne škole najveći utjecaj imaju vršnjaci i masovni mediji, stoga je razumljivo dominantno usmjeravanje preferencija prema najrazličitijim djelima popularne glazbe. Među glazbenim primjerima popularne glazbe, prema kojima iskazuju sklonost i zanimanje, mogu se pronaći najraznovrsniji primjeri iz svjetske zabavne glazbe što ukazuje na jezičnu, kulturalnu, tonalnu, temporalnu i kvalitativnu otvorenost. Glazbena otvorenost mladih nedovoljno je iskorištena u nastavi Glazbene kulture, koja je gotovo isključivo usmjerena na upoznavanje i stjecanje glazbenih znanja o zapadnoeuropskoj umjetničkoj glazbi i razvoju glazbenih preferencija prema toj glazbi. U radu se prikazuje istraživanje glazbenih preferencija primjenom skale procjene za ispitivanje preferencija odabranih glazbenih ulomaka klasične glazbe i glazbe svijeta, na uzorku učenika četvrtoga, petoga, šestoga, sedmoga i osmoga razreda osnovne škole. Iz dobivenih je rezultata utvrđena otvorenost mladih prema glazbenim primjerima različitih glazba svijeta koja navodi na zaključak kako je u današnje vrijeme, kada je moderno društvo svakim danom kulturno sve raznolikije i bogatije, više nego ikada prije iskazana potreba za implementacijom kulturno različitijih nastavnih sadržaja te za sustavnim obogaćivanjem kurikuluma glazbene nastave brojnim sadržajima različitih glazbenih tradicija svjetskih kultura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku