Pregled bibliografske jedinice broj: 965711
Bioetika između teorije i prakse: komparativna analiza studijskih programa
Bioetika između teorije i prakse: komparativna analiza studijskih programa // 2. osječki dani bioetike / Jurić, Hrvoje (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2018. str. 51-53 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 965711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bioetika između teorije i prakse: komparativna analiza studijskih programa
(Bioethics between theory and practice: Comparative analysis of study programs)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Huljev, Antonija ; Tokić, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. osječki dani bioetike
/ Jurić, Hrvoje - Osijek : Hrvatsko bioetičko društvo, 2018, 51-53
ISBN
978-953-55962-3-3
Skup
2. osječki dani bioetike = 2nd Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.11.2018. - 06.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje, odgojitelji/učitelji, studijski programi, bioetika
(upbringing and education, preschool/class teachers, study programs, bioethics)
Sažetak
Bioetika kao novija znanstvena disciplina interdisciplinarno odgovara na pitanja o životu suvremenoga čovjeka, a odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo i kakvoga čovjeka želimo. Vrijednosti na kojima se temelji odgojno- obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj sagledava se kao nova mogućnost razvoja hrvatskoga nacionalnoga, kulturnoga i duhovnoga identiteta unutar složenih globalizacijskih procesa. U eri globalizacije, informacijskoga i tehnološkoga napretka jedan od najtežih poslova suvremenoga doba jest odgoj djece u promijenjenim okolinama, što se posljedično odražava na stil odgoja i uvjete u kojima se odvijaju odgoj i obrazovanje. Ciljevi odgoja usmjeravaju odgojno-obrazovnu praksu i pedagoško djelovanje u njoj, a odgovornost i složenu zadaću imaju upravo odgojitelji/učitelji. Važnost inicijalnoga obrazovanja odgojitelja/učitelja danas je neupitna. Biti odgojiteljem/učiteljem je zvanje/profesija sa specifičnim profesionalnim standardima i etičkim pravilima učiteljske struke, nadahnuta vrijednostima društvene uključenosti i potrebama njegovanja potencijala svakoga djeteta/učenika. Rad se bavi komparativnom analizom studijskoga programa i ishoda učenja u Sveučilišnom studijskom programu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja i Integriranom preddiplomskom i diplomskom studijskom programu za učitelje na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku., koji su usmjereni na područje (bio)etike, odgoja te etike učiteljskoga poziva. Studente, buduće odgojitelje/učitelje, potrebno je tijekom studija senzibilizirati za osjetljivost u budućoj struci u etičkom odlučivanju i rješavanju problema koji utječu na oblikovanje karaktera jer etika i bioetika trebaju ispunjavati važne društvene i individualne aspekte odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek