Pregled bibliografske jedinice broj: 965539
Dijagnostika stanja uhranjenosti učenika osnovnih škola grada Zagreba
Dijagnostika stanja uhranjenosti učenika osnovnih škola grada Zagreba // 22. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2013. str. 522-527 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 965539 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijagnostika stanja uhranjenosti učenika osnovnih škola grada Zagreba
(Diagnostics of nutrition status of primary school students in Zagreb)
Autori
Podnar, Hrvoje ; Čule, Marko ; Šafarić, Zlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
22. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
/ Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2013, 522-527
ISBN
978-953-7965-00-6
Skup
Organizacijski oblici rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 25.06.2013. - 29.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijagnostika, indeks tjelesne mase, učenici, osnovna škola
(diagnostics, body mass index, students, primary school)
Sažetak
Najčešće sredstvo za dijagnostiku stanja uhranjenosti u populaciji je indeks tjelesne mase. Cilj ovog rada je utvrditi stanje uhranjenosti kod učenika osnovnih škola u gradu Zagrebu. Uzorak ispitanika sastavljen je slučajnim odabirom od ukupno 1028 dječaka od 5. do 8. razreda. Ispitanicima je izmjerena tjelesna visina i tjelesna masa te im je na osnovu toga izračunat indeks tjelesne mase (ITM). Izračunati su osnovni deskriptivni statistički parametri, a rezulati su prikazani u postotcima. Rezultati ukazuju kako je pravilno uhranjeno svega 62% učenika, dok 33% spada u kategoriju prekomjerne tjelesne mase, a 5% je pretilo. Zdravstveno stanje gotovo 40% mjerenih učenika znatno je narušeno te autori smatraju kako bi nastava tjelesne i zdravstvene kulture trebala biti temelj prevencije porasta prekomjerne tjelesne mase. Učenicima treba osvijestiti važnost tjelesne aktivnosti ka doprinosu zdravlja i njihove kvalitete života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija