Pregled bibliografske jedinice broj: 965448
Percepcija studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti
Percepcija studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 965448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti
(The Perception of Students of Faculty of Philosophy in Osijek on their own Information Literacy)
Autori
Grgić, Jelica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
30.09
Godina
2016
Stranica
53
Mentor
Dukić, Gordana
Neposredni voditelj
Martinović, Ivana
Ključne riječi
informacijska pismenost, informacijsko društvo, Filozofski fakultet u Osijeku, studenti
(information literacy, information society, Faculty of Philosophy Osijek, students)
Sažetak
Napretkom tehnologije postaje sve kompleksnije definirati informacijsku pismenost. Naime, društvo koje nas okružuje temelji se na znanju i informacijama i orijentirano je ka konstantnom tehnološkom napretku i razvoju. Informacije i kompleksni informacijski procesi postaju najvažniji čimbenik razvoja, a znanje u tom cijelom procesu igra krucijalnu ulogu. Promjene koje su zahvatile društvo reflektiraju se i na obrazovne procese, a ponajviše u visokoškolskom obrazovanju. Obrazovne paradigme koje se godinama nisu mijenjale sve više ovise o tehnologiji koja uvelike utječe na osobni razvoj pojedinaca. Dolazi do promjena nastavnih metoda koje postaju pragmatičnije i odmiču se od klasičnog repetitivnog modela. Naime, jedan je od glavnih ciljeva profesora na fakultetu pripremiti studente za cjeloživotno učenje, a to se ne može postići bez poznavanja tehnologije i informacijske pismenosti. Navedeno je najvažnije na fakultetima, poput Filozofskog, koji obrazuju studente za buduće nastavnike jer će se tako najbolje osigurati prijenos usvojenih znanja na sljedeće generacije. Cilj je ovoga rada dobiti informacije o percepciji studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti. Istraživanje je usmjereno na utvrđivanje načina na koji studenti shvaćaju vlastitu informacijsku pismenost s ciljem shvaćanja čimbenika koji potiču ili ograničavaju kvalitetniji razvoj informacijske pismenosti među studentima Filozofskog fakulteta u Osijeku. Metoda koja se primjenjuje u istraživanju o okviru ovoga rada je anketa. Veličina uzorka za provođenje ankete je 169 studenata od 1690 upisanih studenata 2015. godine na Filozofski fakultet u Osijeku ili 10 % od ukupnog broja upisanih studenata. Instrument koji se koristi u ovome radu je anketni upitnik koji je sastavljen od 4 pitanja zatvorenog tipa i jednog pitanja otvorenog tipa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek