Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 965434

Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci


Bačlija Sušić, Blaženka
Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013 / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula, 2013. str. 483-496 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 965434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci
(Syncretism in the Context of Spontaneous Improvisation in Piano Lessons)

Autori
Bačlija Sušić, Blaženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013 / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula, 2013, 483-496

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djetetova inventivnost, dječje glazbeno stvaralaštvo, početna nastava, sinkretizam, spontana improvizacija
(beginner piano teaching, children’s creative music production, spontaneous improvisation, syncretism.)

Sažetak
Suvremeno školstvo polazi od stajališta da umjetnička naobrazba treba biti utemeljena na svestranosti, sinkretizmu i holističkom pristupu. U glazbenoj naobrazbi kroz dječje glazbeno stvaralaštvo putem spontane improvizacije dolazi do sinkretizma različitih umjetničkih područja. Naglasak pritom nije na rezultatu nego upravo na samom stvaralačkom procesu koji razvija djetetovu slobodu izraza, maštu, kreativnost te inventivnost općenito. Prve tzv. spontane improvizacije u nastavi klavira nastaju već pri učenikovim prvim susretima s instrumentom i predstavljaju kreativne oblike igre s elementima glazbe i tehnike. Nastaju na određenu priču, odnosno temu, koju učenik uz glazbu obično opisuje i predstavlja i crtežom, kao svojevrsnom partiturom. U želji za što potpunijim izrazom učenik uz glazbu i likovni izraz cjelokupni proces ponekad nadopunjuje i tekstom, pričom i pokretom. Tako nastala sinkretička moć glazbe vrlo je dragocjena budući da je nastala kao rezultat slobode, nesputanosti i spontane reakcije pri djetetovom glazbenom izrazu kroz improvizaciju. Bilo koji oblik stvaranja i kreiranja nečeg novog, osobnog, nasuprot pukoj reprodukciji i strogoj vezanosti uz notni tekst, izuzetno povoljno djeluje na djetetov kako glazbeni tako i stvaralački razvoj u životu općenito.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Blaženka Bačlija Sušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bačlija Sušić, Blaženka
Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013 / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula, 2013. str. 483-496 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Bačlija Sušić, B. (2013) Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.)Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013.
@article{article, author = {Ba\v{c}lija Su\v{s}i\'{c}, Bla\v{z}enka}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {483-496}, keywords = {djetetova inventivnost, dje\v{c}je glazbeno stvarala\v{s}tvo, po\v{c}etna nastava, sinkretizam, spontana improvizacija}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci}, keyword = {djetetova inventivnost, dje\v{c}je glazbeno stvarala\v{s}tvo, po\v{c}etna nastava, sinkretizam, spontana improvizacija}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ba\v{c}lija Su\v{s}i\'{c}, Bla\v{z}enka}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {483-496}, keywords = {beginner piano teaching, children’s creative music production, spontaneous improvisation, syncretism.}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Syncretism in the Context of Spontaneous Improvisation in Piano Lessons}, keyword = {beginner piano teaching, children’s creative music production, spontaneous improvisation, syncretism.}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font