Pregled bibliografske jedinice broj: 965434
Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci
Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013 / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula, 2013. str. 483-496 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 965434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinkretizam u kontekstu spontane improvizacije u klavirskoj poduci
(Syncretism in the Context of Spontaneous Improvisation in Piano Lessons)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013
/ Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula, 2013, 483-496
ISBN
978-953-7498-65-8
Skup
Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djetetova inventivnost, dječje glazbeno stvaralaštvo, početna nastava, sinkretizam, spontana improvizacija
(beginner piano teaching, children’s creative music production, spontaneous improvisation, syncretism.)
Sažetak
Suvremeno školstvo polazi od stajališta da umjetnička naobrazba treba biti utemeljena na svestranosti, sinkretizmu i holističkom pristupu. U glazbenoj naobrazbi kroz dječje glazbeno stvaralaštvo putem spontane improvizacije dolazi do sinkretizma različitih umjetničkih područja. Naglasak pritom nije na rezultatu nego upravo na samom stvaralačkom procesu koji razvija djetetovu slobodu izraza, maštu, kreativnost te inventivnost općenito. Prve tzv. spontane improvizacije u nastavi klavira nastaju već pri učenikovim prvim susretima s instrumentom i predstavljaju kreativne oblike igre s elementima glazbe i tehnike. Nastaju na određenu priču, odnosno temu, koju učenik uz glazbu obično opisuje i predstavlja i crtežom, kao svojevrsnom partiturom. U želji za što potpunijim izrazom učenik uz glazbu i likovni izraz cjelokupni proces ponekad nadopunjuje i tekstom, pričom i pokretom. Tako nastala sinkretička moć glazbe vrlo je dragocjena budući da je nastala kao rezultat slobode, nesputanosti i spontane reakcije pri djetetovom glazbenom izrazu kroz improvizaciju. Bilo koji oblik stvaranja i kreiranja nečeg novog, osobnog, nasuprot pukoj reprodukciji i strogoj vezanosti uz notni tekst, izuzetno povoljno djeluje na djetetov kako glazbeni tako i stvaralački razvoj u životu općenito.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost