Pregled bibliografske jedinice broj: 965425
Nikakva nas reforma neće spasiti : Odgoj i obrazovanje kao elementi novog „humanizma“
Nikakva nas reforma neće spasiti : Odgoj i obrazovanje kao elementi novog „humanizma“. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 965425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nikakva nas reforma neće spasiti : Odgoj i obrazovanje kao elementi novog „humanizma“
(No reform will save us: education and schooling as elements of a new "humanism")
Autori
Šuran, Fulvio
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2018
Stranica
126
ISBN
978-953-7320-78-2
Ključne riječi
kurikularna reforma ; odgoj i obrazovanje ; nihilizam ; škola budućnosti ; globalizacija ; humanizam ; etika
(curricular reform ; education ; nihilism ; school of the future ; globalization ; humanism ; ethics)
Sažetak
Glavni obrazovni cilj škole nije i ne može biti samo praćenje razvoja pojedinih tehnika i vještina. Ono treba biti u službi formiranja osobe na kognitivnoj, emotivnoj i kulturnoj razini, osposobljavajući je, da se odgovorno i pozitivno suočava sa nesigurnostima i promjenama u sadašnjim i budućim društvenim i profesionalnim okruženjima. Osim izrade novih znanja, potrebno je obrazovanje 'osloboditi' od bilo kakvog znanstveno-tehnološkog determinizma što je itekako bitno za razumijevanje trenutnog stanja planetarnog čovjeka i obvezni preduvjet osvještavanja vlastite osobnosti. Treba, kod mladih, njegovati ideju integralnog ljudskog bića, sposobnog da se u sigularnosti osobnog mikrokozmosa slobodno usredotočuje na različite aspekte ljudskog makrokozmosa. Gdje sigurnost ne ograničava slobodu već ju omogućuje u cilju cjelovitijeg razvoja pojedinca kao osobe i kao kolektivnog bića. Osim toga odnos između osobnog mikrokozmosa i makrokozmosa čovječnosti treba promatrati i u svom dvostrukom obliku: s jedne strane, sve što se događa u svijetu utječe na život svake osobe ; s druge strane, svaka osoba ima jedinstvenu i posebnu odgovornost u odnosu na čovječnost. Stoga je itekako važno i prioritetno, u suvremenom školstvu, stvoriti novi „savez“, između različitih područja znanja/studija. Tu se misli na znanosti i tehnologija s humanističkim programima, koji će biti u stanju surađivati i doraditi stvaralački, tj „novi“ humanizam.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)