Pregled bibliografske jedinice broj: 965399
Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča
Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča, 2018., doktorska disertacija, Sveučilište u Rijeci / Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 965399 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne
zemaljske televizije na medijskom tržištu
Republike Hrvatske na primjeru usluge
elektroničkog programskog vodiča
(Acceptance model of additional digital terrestrial
television services on Croatian media market based
on electronic program guide service example)
Autori
Frank, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Sveučilište u Rijeci / Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
03.07
Godina
2018
Stranica
184
Mentor
Milković, Marin
Ključne riječi
PUT model ; UTAUT2 ; LUM ; elektronički programski vodič
(PUT model ; UTAUT2 ; LUM ; electronic program guide)
Sažetak
U radu Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča kreiran je novi istraživački PUT- model (prihvaćanje usluga televizije) namijenjen istraživanju korisničkog prihvaćanja informacijskog rješenja za korisnikove potrebe, a u odnosu na sva ostala rješenja kojima korisnik može zadovoljiti tu istu potrebu. PUT- model izgrađen je na temeljima opće teorije prihvaćanja i korištenja tehnologije 2 uz prihvaćanje koncepata iznesenih u teoriji lijenog korisnika te je realiziran pomoću višestruke linearne regresijske analize. Model je provjeren ispitivanjem upotrebe elektroničkog programskog vodiča kao dodatne usluge zemaljske digitalne televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske, pri čemu korisnik može zadovoljiti svoju potrebu informiranja o rasporedu programa na više načina. Istraživanjem na N=234 ispitanika utvrđeno je da ih 55, 5% kao prvi izbor već koristi elektronički programski vodič, 23, 0% teletekst, 15, 5% internetske portale ili aplikacije te 6, 0% tiskane programske vodiče. Linearnim regresijskim modelom moguće je protumačiti 89, 8% kvadrata pogrešaka za namjeru korištenja te 78, 4% kvadrata pogrešaka za korištenje elektroničkog programskog vodiča na cjelokupnom uzorku, čime je, uz detaljno provedenu dodatnu validaciju, potvrđena vrlo visoka kvaliteta modela. U objašnjavanju namjere korištenja, statistički najznačajniji motivator je navika koeficijentom iznosa β=0, 522, slijedi korisnikovo očekivanje učinka te očekivanje napora i vrijednost cijene. Društveni utjecaj, olakšavajući uvjeti i hedonistička motivacija nisu se pokazali statistički važnima. Radi istraživanja međusobnog utjecaja različitih rješenja, PUT-model pomoću višestrukog linearnog regresijskog modela definira koncept troška prebacivanja s korištenja drugih rješenja na korištenje elektroničkog programskog vodiča, čime je protumačeno čak 77, 2% kvadrata pogrešaka za korištenje elektroničkog programskog vodiča kod korisnika teleteksta na poduzorku N = 82. Najveći utjecaj na korištenje elektroničkog programskog vodiča uzrokuje razlika olakšavajućih uvjeta s β=0, 559 i razlika u navici korištenja s β=0, 262.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica