Pregled bibliografske jedinice broj: 965332
Edukativni aspekti georaznolikosti i geoturizma u Hrvatskoj
Edukativni aspekti georaznolikosti i geoturizma u Hrvatskoj // Međunarodni Znanstveno-Stručni skup "Georaznolikost, geobaština i geoturizam u krškim područjima" - zbornik sažetaka / Buzjak, Nenad ; Paar, Dalibor (ur.).
Perušić: Geografski odsjek, PMF, Sveučilište u Zagrebu, JU Zeleni prsten, 2017. str. 36-36 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 965332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukativni aspekti georaznolikosti i geoturizma u Hrvatskoj
(Educational Aspects of Geodiversity and Geotourism in Croatia)
Autori
Paar, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Međunarodni Znanstveno-Stručni skup "Georaznolikost, geobaština i geoturizam u krškim područjima" - zbornik sažetaka
/ Buzjak, Nenad ; Paar, Dalibor - Perušić : Geografski odsjek, PMF, Sveučilište u Zagrebu, JU Zeleni prsten, 2017, 36-36
ISBN
978-953-6076-35-2
Skup
Međunarodni Znanstveno-Stručni skup "Georaznolikost, geobaština i geoturizam u krškim područjima"
Mjesto i datum
Perušić, Hrvatska, 18.02.2017. - 19.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje, georaznolikost, geoturizam
(education, geodiversity, geoturism)
Sažetak
Moderni prezentacijski koncepti kreću od interesa i potreba pojedinih skupina posjetitelja. Brojna znanstvena istraživanja nedvojbeno pokazuju da za razliku od klasičnog načina prezentacije (poučne table, brošure i sl.), sadržaji prezentirani na zanimljiv, neobičan, neočekivan i često interaktivan način uz prisutnost drugih elemenata koji su nekada bili nezamislivi (kafići, restorani, igraonice za djecu, športski sadržaji, znanstvene i umjetničke radionice i brojni drugi projekti) imaju neusporedivo veći edukativni učinak, posebice u smjeru stjecanja trajnih i primjenjivih znanja što je jedna od glavnih problematika našeg i svjetskih obrazovnih sustava. Da bi se geobaština pomakla sa margina u odnosu na druga područja, potrebno je napraviti veće iskorake izmjenom kako načina prezentacije tako i mijenjanjem načina suradnje sa stručnjacima koji stvaraju nove poučne sadržaje. Kada govorimo o geobaštini krša, njena specifičnost je i u tome što postoji visoka razina neistraženosti kao temeljnih prirodnih pojava (npr. nisu ni inventarizirane sve prirodne pojave kojima se upravlja) tako i razumijevanja procesa koji su doveli do njihovog formiranja, ali i koji ih mijenjaju i mijenjat će ih pod utjecajem klimatskih promjena i prirodnih geoloških procesa. No ta razina neistraženosti otvara velike mogućnosti generiranja dinamičnih edukativnih sadržaja koji se mogu neprestano dopunjavati kroz kontinuiranu suradnju sa stručnjacima. Što je bolje za reklamu i privlačenje posjetitelja nego da se periodički objavljuju nova otkrića. Dinamičnost sadržaja posjetitelje privlači da više puta posjete lokaciju, a edukativne ustanove motivira da učenicima ili studentima pruže direktan uvid u najnovija otkrića. Otkriće nečeg novog do tada nepoznatog, neobičnog i neočekivanog je nešto što uz odgovarajuće prezentacijske tehnike učenicima i studentima može pobuditi interes kako za geobaštinu tako i za prirodne znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA