Pregled bibliografske jedinice broj: 965308
Uloga fizičara u znanstvenom (STEM) obrazovanju od rane dobi za zanimanja i građane 21. stoljeća
Uloga fizičara u znanstvenom (STEM) obrazovanju od rane dobi za zanimanja i građane 21. stoljeća // 11. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva. Knjiga sažetaka. / Smolčić, V. i sur. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2018. str. 28-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 965308 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga fizičara u znanstvenom (STEM) obrazovanju od rane dobi za zanimanja i građane 21. stoljeća
(The role of physicist in early age (STEM) education for occupations and citizens of the 21st century)
Autori
Paar, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
11. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva. Knjiga sažetaka.
/ Smolčić, V. i sur. - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2018, 28-28
ISBN
978-953-7178-17-8
Skup
11. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Mjesto i datum
Beli Manastir, Hrvatska, 03.10.2018. - 05.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
znanstveno obrazovanje, STEM, rano učenje
(scientific education, STEM, early learning)
Sažetak
Nova aktivnost HFD-a je „Znanstveno (STEM) obrazovanje od rane dobi – prema suvremenom obrazovanju za zanimanja i građane 21. stoljeća“ . Današnji brzi razvoj umjetne inteligencije i automatizacija najavljuju budućnost u kojoj će roboti i softver značajno reducirati potrebu za ljudskim radnicima. Dok se otvara sve više radnih mjesta za zanimanja 21. stoljeća i samo u Europskoj uniji nedostaju milijuni stručnjaka u tom području, obrazovni sustavi educiraju za zanimanja prošlog stoljeća, a broj tih radnih mjesta pada. U Europskoj uniji je velika zabrinutost da su obrazovani sustavi zastarjeli i ne uvažavaju činjenicu da su ogromne količine aktualnih znanja dostupne učenicima putem informacijskih tehnologija. Način na koji se znanost i tehnologija uče ima malo poveznica sa načinom na koji se znanost radi ; znanost je prekrasna i zabavna, zahtijeva znatiželju, maštu i nezavisno razmišljanje. Zato je sukladno strategijama Europske komisije, znanstveno obrazovanje, posebice fiziku, potrebno uvesti od rane dobi u vrtiće i u razrednu nastavu, a suvremene fizikalne sadržaje uvoditi u predmetnu nastavu i međupredmetne sadržaje uz interdisciplinarno povezivanje. Znanost djeci otvara um čudima prirodnog svijeta, osposobljava ih kognitivnim i alatima za rješavanje problema koji će im koristiti u budućnosti. Motivacija i inspiracija su ključevi suvremenog obrazovanja. Glavni cilj treba biti da se već u ranoj dobi pobudi interes djece za fiziku i druga STEM područja. Potreban je izlazak iz razmišljanja u okvirima predmetne nastave fizike na cjelokupno formalno, neformalno i informalnog obrazovanje. Hrvatski fizičari kao znanstvenici i eksperti trebaju dati snažan poticaj suvremenom pristupu ranom učenju, djecu treba od rane dobi izložiti najaktualnijim temama današnje znanosti i tehnologije. Interferencija s neformalnim i informalnim obrazovanjem otvara brojne mogućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika