Pregled bibliografske jedinice broj: 964940
Roditeljska procjena emocionalnog razvoja djece rane i predškolske dobi
Roditeljska procjena emocionalnog razvoja djece rane i predškolske dobi // Putokazi, V (2017), 2; 209-222 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 964940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska procjena emocionalnog razvoja djece
rane i predškolske dobi
(Parental evaluation of emotional development of
kindergarden children)
Autori
Ljubetić, Maja ; Mandarić Vukušić, Anita ; Glibota, Petra
Izvornik
Putokazi (2566-3755) V
(2017), 2;
209-222
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
eksternalizirani i internalizirani problemi ; obiteljski utjecaj ; obrazovanje roditelja
(externalized and internalized problems ; family influence ; parental education.)
Sažetak
Socioemocionalni razvoj djece rane i predškolske dobi neiscrpna je tema znanstvenih istraživanja. Ovo područje osobito je važno roditeljima s obzirom da imaju najviše utjecaja na stvaranje uvjeta za zdrav i cjelovit razvoj djeteta. Sukladno vremenu u kojem se djeca odgajaju roditelji trebaju uvažavati društvene promjene te ih kritički vrednovati jednako kao i ponašanja vlastite djece. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kako roditelji procjenjuju socioemocionalni razvoj svoje djece rane i predškolske dobi. U istraživanju sudjelovala su 122 roditelja čija djeca pohađaju ustanove ranog i predškolskog odgoja na području Splita i Solina. Dobiveni rezultati pokazali su da roditelji visoko procjenjuju socioemocionalni razvoj svoje djece te da nema razlike u njihovoj procjeni s obzirom na spol, dob, radni i bračni status. Ipak, razlika je uočena u roditeljskoj procjeni djetetova socioemocionalnog razvoja s obzirom na obrazovanje roditelja. Obrazovaniji roditelji osjetljiviji su u procjeni dječjih eksternaliziranih ponašanja u odnosu na roditelje nižega obrazovanja. Ovi rezultati mogu biti dobar poticaj za daljnja istraživanja u području roditeljstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu