Pregled bibliografske jedinice broj: 964763
Procjena ostataka hrane na tanjuru i gubitak hranjive vrijednosti ručka u osnovnim školama s i bez vrta
Procjena ostataka hrane na tanjuru i gubitak hranjive vrijednosti ručka u osnovnim školama s i bez vrta, 2018., diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 964763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena ostataka hrane na tanjuru i gubitak
hranjive vrijednosti ručka u osnovnim školama s i
bez vrta
(Assessment of plate waste and nutrient loss in
elementary schools with and without garden)
Autori
Žitnik, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.10
Godina
2018
Stranica
62
Mentor
Keser, Irena
Neposredni voditelj
Ilić, Ana
Ključne riječi
ostatak hrane na tanjuru ; gubitak nutrijenata ; školski ručak ; školski vrt
(plate waste ; loss of nutrients ; school lunch ; school garden)
Sažetak
S obzirom na to da djeca većinu vremena provedu u školi izrazito je bitno da školski obroci osiguravaju optimalnu količinu energije i nutrijenata. Cilj ovog rada bio je procijeniti energetski i nutritivni sastav serviranih školskih ručaka te utvrditi otpad hrane s tanjura metodom vaganja ostatka hrane na tanjuru te sukladno tome realni energetski i nutritivni unos. U istraživanju su sudjelovali učenici od 1. do 4. razreda iz 7 osnovnih škola s vrtom (model 1) i 7 bez vrta (model 2) s područja Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Nutritivni i energetski sastav serviranih i konzumiranih ručkova uspoređen je s Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama. Nije utvrđena statistički značajna razlika u masi ukupnog otpada hrane s tanjura između modela škola te iznosi u prosjeku između 20, 1-24, 6%, a pri tome se najviše baca povrća, u prosjeku između 33, 1-51, 2 g. U ovisnosti o količini bačene hrane, prosječan gubitak energije je 18-22%, a nutrijenata od 14- 42%. S obzirom na to da predviđeni unos pojedinih nutrijenata serviranim ručkom, ali i realni unos pojedinih nutrijenata nije u skladu s preporukama, u budućnosti bi trebalo prepraviti jelovnike. Edukacija o pravilnoj prehrani u školama mogla bi biti jedna od strategija kojom bi se smanjio ostatak hrane na tanjuru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Nutricionizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb