Pregled bibliografske jedinice broj: 964523
EKOLOŠKI SIMBOLI U FUNKCIJI ZELENE KOMUNIKACIJE NA AMBALAŽI
EKOLOŠKI SIMBOLI U FUNKCIJI ZELENE KOMUNIKACIJE NA AMBALAŽI // POLYTECHNIC & DESIGN, Vol. 6 (2018), No. 3; 191-198 doi:10.19279/TVZ.PD.2018-6-3-08 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 964523 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EKOLOŠKI SIMBOLI U FUNKCIJI ZELENE KOMUNIKACIJE NA AMBALAŽI
(ECOLOGICAL SYMBOLS IN GREEN COMMUNICATION FUNCTION ON PACKAGING)
Autori
(Bratić, Diana ; Miljković, Petar ; Gajdek, Dea)
Izvornik
POLYTECHNIC & DESIGN (1849-1995) Vol. 6
(2018), No. 3;
191-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
ekološki simboli, zelena komunikacija, ambalaža, recikliranje
(ecological symbols, green communication, packaging, recycling)
Sažetak
Ambalaža je prvo što privlači i zadržava potrošačevu pažnju, pa je stoga neverbalna komunikacija putem ekoloških simbola od izuzetnog je značaja. Stoga je zelena komunikacija usmjerena na promociju ekološkog proizvoda, kao i ekološki prihvatljive ambalaže koja u svim fazama svojeg života ne utječe štetno na okoliš, te potiče ekološko ponašanje potrošača. Kako bi se utvrdila povezanost poznavanja ekoloških simbola na ambalaži, njihovog utjecaja na kupnju i postkupovnog ponašanje potrošača u smislu recikliranja ambalaže, proveli smo znanstveno istraživanje. Odgovore ispitanika prikupljali smo putem online anketnog upitnika sačinjenog od dva dijela, u prvom dijelu su bili opći podaci o ispitanicima, a u drugom dijelu njihovi stavovi o istraživanoj problematici. Nakon statističke obrade dobivenih rezultata zaključili smo da većina ispitanika poznaje ekološke oznake na ambalaži, te da na njih obraća pažnju u procesu kupnje što upućuje na uspješnost zelene komunikacije. Ispitanici preferiraju ekološki prihvatljivu ambalažu koju ne smatraju manje atraktivnom od neekološke ambalaže, te istu u posljednjih 5 godina sve više recikliraju. Rezultati ovog istraživanju otvaraju dobre su smjernice pri vizualnom oblikovanju ambalaže i kreiranju neverbalnih zelenih komunikacijskih poruka. Packaging is the first to attract and retain the consumer's attention, so non-verbal communication through ecological symbols is of utmost importance. Green communication, therefore, is aimed at the promotion of ecological products as well as ecologically acceptable packaging that does not adversely affect the environment at all stages of their life, and promotes ecological behavior of consumers. In order to establish the correlation between the knowledge of environmental symbols on packaging, their impact on purchasing and consumer behavior in terms of packaging recycling, we conducted a scientific research. Respondents' responses we were collected through an on-line questionnaire consisting of two parts, the first part being general data on respondents, and in the second part their views on the investigated issue. After statistical analysis of the obtained results, we have concluded that the majority of respondents know the ecological labels on the packaging and that they pay attention to the purchasing process, which indicates the success of green communication. Respondents prefer environmentally friendly packaging they do not consider less attractive than non-toxic packaging, and they have been recycled for the last 5 years. The results of this research open good guidelines in the visual design of packaging and the creation of non-verbal green communication messages
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Sveučilište Sjever, Koprivnica