Pregled bibliografske jedinice broj: 964511
Temelji za stvaralačku ulogu istarskih učitelja u izvannastavnim aktivnostima književnog odgoja i obrazovanja
Temelji za stvaralačku ulogu istarskih učitelja u izvannastavnim aktivnostima književnog odgoja i obrazovanja // Tabula, 20 (2018), 15; 434-449 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 964511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Temelji za stvaralačku ulogu istarskih učitelja u izvannastavnim aktivnostima književnog odgoja i obrazovanja
(The foundations for the creative role of Istrian teachers in extracurricular literary activities)
Autori
Jurdana, Vjekoslava ; Kadum, Sandra
Izvornik
Tabula (1331-7830) 20
(2018), 15;
434-449
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
: izvannastavne aktivnosti, stvaralaštvo, književni odgoj i obrazovanje, učenik, učitelj – voditelj
(extracurricular activities, creativity, literary education, student, teacher-leader.)
Sažetak
U radu se unutar književnoteorijskog i pedagoškog okvira istražuju stavovi učitelja o jezično-umjetničkom stvaralaštvu učenika, i to u području izvannastavnih aktivnosti. Kako bi se stvorila teorijska i metodološka podloga za eksperimentalno istraživanje, u uvodnom dijelu rada razjašnjavaju se pojam i uloga stvaralaštva u suvremenom društvu, te važnost odgojno- obrazovnih aspekata u razvoju kreativnoga pojedinca. U eksperimentalnom dijelu provedeno je anketno istraživanje stavova učitelja kojim je bilo obuhvaćeno 54 ispitanika, učitelja-voditelja izvannastavnih jezičnoumjetničkih aktivnosti u osnovnim školama na području Istarske županije. Na taj je način dobiven hotimičan uzorak, koji, dakako, prema prirodi samoga geografskoga područja istraživanja nije velik, ali omogućuje izvođenje određenih zaključaka. Pošlo se od pretpostavke da upravo o stavu učitelja zavisi kako će se odvijati njegov voditeljski rad. Iskustva učitelja – voditelja su uglavnom pozitivna te su zadovoljni uvjetima rada, a kao motiv navode osobne interese i ljubav prema određenoj aktivnosti. No, ispitanici ističu da im treba ponuditi dodatne oblike edukacije i permanentnog usavršavanja. Svakako, valja (i dalje) poboljšavati i unaprjeđivati materijalne i prostorne uvjete rada kao temeljne vanjske i društvene poticaje i unutarnju snagu da se ustraje u toj napornoj djelatnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli