Pregled bibliografske jedinice broj: 964356
Pregled ključnih pojmova Hrvatskog kvalifikacijskog okvira
Pregled ključnih pojmova Hrvatskog kvalifikacijskog okvira // Praktični menadžment : stručni časopis za teoriju i praksu menadžmenta,, V (2016), 1; 63-65 (podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 964356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled ključnih pojmova Hrvatskog kvalifikacijskog
okvira
(Review of key points of Croatian Qualification
Framework)
Autori
Vidak, Ivana
Izvornik
Praktični menadžment : stručni časopis za teoriju i praksu menadžmenta, (1847-8107) V
(2016), 1;
63-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, ostalo, stručni
Ključne riječi
Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO), standard zanimanja, standard kvalifikacije
(Croatian Qualifications Framework (CQF), occupational standard, qualification standard)
Sažetak
Hrvatski kvalifikacijski okvir zakonom je propisan instrument uredenja sustava kvalifikacija u Republici Hrvatskoj koji osigurava jasnocu, pristupanje stjecanju, pouzdano stjecanje, prohodnost i kvalitetu kvalifikacija kao i povezivanje razina kvalifikacija u Republici Hrvatskoj s razinama kvalifikacija Europskoga kvalifikacijskog okvira (EKO) i Kvalifikacijskog okvira Europskoga prostora visokog obrazovanja (QF- EHEA) te, posredno, s razinama kvalifikacija kvalifikacijskih okvira u drugim zemljama. U središtu HKO-a ishodi su ucenja, tj. kompetencije koje je osoba stekla ucenjem i dokazala nakon postupka ucenja. Na standard zanimanja gleda se kao na popis svih poslova koje pojedinac obavlja u odredenom zanimanju i popis kompetencija potrebnih za njihovo uspješno obavljanje, a standard kvalifikacije podrazumijeva sadržaj i strukturu odredene kvalifikacije koja ukljucuje sve podatke koji su potrebni za odredivanje razine, obujma i profila kvalifikacije te podatke koji su potrebni za osiguravanje i unapredenje kvalitete standarda kvalifikacije, a sastoji se od skupova ishoda ucenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)