Pregled bibliografske jedinice broj: 964312
Napuštanje srednjoškolskog obrazovanja adolescenata kao rizik od siromaštva – prilike za intervenciju
Napuštanje srednjoškolskog obrazovanja adolescenata kao rizik od siromaštva – prilike za intervenciju // Zbornik sažetaka IX. Konferencije socijalnih radnika s međunarodnim sudjelovanjem „Socijalni rad između politika i prakse“
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2018. str. 56-56 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 964312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Napuštanje srednjoškolskog obrazovanja
adolescenata kao rizik od siromaštva – prilike
za intervenciju
(Early school leaving in adolescence as risk for
poverty - opportunities for intervention)
Autori
Kletečki Radović, Marijana ; Kožljan, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka IX. Konferencije socijalnih radnika s međunarodnim sudjelovanjem „Socijalni rad između politika i prakse“
/ - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2018, 56-56
Skup
IX. Konferencija socijalnih radnika s međunarodnim sudjelovanjem „Socijalni rad između politika i prakse“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 17.10.2018. - 19.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
siromaštvo, adolescenti, obrazovanje, intervencije
(poverty, adolescents, education, interventions)
Sažetak
Napuštanje srednjoškolskog obrazovanja složeni je i kumulativni proces na koji utječe mnoštvo faktora tijekom dužeg vremenskog perioda, a njegove posljedice manifestiraju se u različitim životnim područjima mlade osobe. Jedna od mogućih posljedica jest i povećani rizik od siromaštva. Naime, za osobe koje su napustile srednjoškolsko obrazovanje veća je vjerojatnost kako će teže pronaći posao, odnosno duže vrijeme biti nezaposlene, a ako se zaposle, veća je vjerojatnost da će raditi slabo plaćene poslove te samim time i lakše „skliznuti“ u siromaštvo. Kako bismo provjerili ima li i gdje prostora za utjecaj stručnjaka u svrhu poboljšanja obrazovnih ishoda mladih, proveli smo intervjue s adolescentima koji su napustili srednjoškolsko obrazovanje. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je dobiti uvid u percepciju cijelog procesa školovanja od samih adolescenata koji su prekinuli srednjoškolsko obrazovanje – od trenutka kretanja u prvi razred osnovne škole do prekida obrazovanja. Nalazi su prikupljeni u sklopu istraživačkog projekta „Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize - FEHAP“ kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost, na uzorku od 10 adolescenata koji su napustili srednjoškolsko obrazovanje. Pri tom nam je bilo važno identificirati ključne točke u obrazovnim putevima adolescenata (događaje, ponašanja, osobine) kao prilike za intervenciju i potencijalnu prevenciju ispadanja iz sustava obrazovanja. Promatrali smo i tko je, kada i na koji način intervenirao, kao i kakav je bio pogled sudionika na intervencije. U skladu s navedenim, osvrnut ćemo se i na praktične implikacije, odnosno, komentirati gdje je došlo do propusta te tko je i na koji način mogao intervenirati s dugoročnim ciljem smanjenja vjerojatnosti napuštanja školovanja naših sudionika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (FEHAP) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb