Pregled bibliografske jedinice broj: 964211
Strategije učenja u udžbenicima češkog jezika
Strategije učenja u udžbenicima češkog jezika, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 964211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije učenja u udžbenicima češkog jezika
(Language Learning Strategies in Czech Language
Coursebooks)
Autori
Antekolović, Pavla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.10
Godina
2018
Stranica
43
Mentor
Jajić Novogradec, Marina
Ključne riječi
strategije učenja ; udžbenici češkog jezika ; analiza udžbenika ; klasifikacija strategija učenja
(learning strategies ; Czech language coursebooks ; coursebook analysis ; language strategies classification)
Sažetak
Istraživanjem provedenim za potrebe ovog diplomskog rada željelo se utvrditi na koji način se strategijama učenja pristupa u udžbenicima češkog jezika kao stranog. Bazirana na klasifikaciji strategija učenja Rebecce L. Oxford (1990) izrađena je tablica za označavanje sa šest osnovnih kategorija te brojnih potkategorija strategija za analizu zadataka kojima se eksplicitno ili implicitno upućuje učenika na korištenje strategija. Istraživanjem se željelo odgovoriti na pitanje jesu li strategije učenja eksplicitno ili implicitno navedene, koje strategije prve razine, a koje strategije druge razine su zastupljene te kakav je njihov odnos na razvijanje specifične jezične vještine (čitanje, pisanje, slušanje, govor). Rezultati su pokazali da se strategije učenja češće navode u implicitnom obliku iako je eksplicitno navođenje također prisutno. Veća pozornost se pridodaje kognitivnim i metakognitivnim strategijama dok su afektivne i društvene strategije zanemarene. Strategije su vezane u najvećoj mjeri uz razvijanje vještine slušanja i govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija