Pregled bibliografske jedinice broj: 964207
SOCIJALNOPEDAGOŠKI MOZAIK: Razvoj modela potpore učenicima s problemima u ponašanju
SOCIJALNOPEDAGOŠKI MOZAIK: Razvoj modela potpore učenicima s problemima u ponašanju. Zagreb: Školska knjiga, 2018 (prirucnik)
CROSBI ID: 964207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SOCIJALNOPEDAGOŠKI MOZAIK: Razvoj modela potpore učenicima s problemima u ponašanju
(SOCIO PEDAGOGICAL MOSAIC: Development of the model of support for pupils with behavioral problems)
Autori
Bouillet, Dejana ; Bićanić, Jelena ; Ivančan, Ana ; Novosel Guszak, Dubravka ; Rovis Brandić, Alma ; Sitar, Marija
Ostali urednici
Halačev, Slavenka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
187
ISBN
978-953-0-51742-4
Ključne riječi
socijalnopedagoška intervencija, učenici s problemima u ponašanju, planiranje, implementacija, evaluacija
(socio-pedagogical intervention, pupils with behavioral problems, planning, implementation, evaluation)
Sažetak
Model socijalnopedagoških intervencija u osnovnoj školi razvijen je u sklopu istoimenog projekta Agencije za odgoj i obrazovanje koji se provodio od rujna 2015. do listopada 2017. godine, uz sudjelovanje brojnih socijalnih pedagoga zaposlenih na radnom mjestu stručnog suradnika u osnovnim školama. Model obuhvaća grupne i individualne oblike rada kojima se u praksi koriste socijalni pedagozi, a tijekom razvoja modela i na temelju rezultata evaluacije potvrđena je njihova djelotvornost, ako su usklađeni s učenikovim prethodno utvrđenim teškoćama. U priručniku su prikazane sve važne sastavnice i koraci Modela, a to su: (a) definiranje problema ; (b) planiranje intervencije ; (c) implementacija intervencije i (d) evaluacija. Definiranje problema sadržava obrazloženje njegove teorijske utemeljenosti, opis procedura i kriterija prema kojima se učenici uključuju u intervenciju i standardizirane mjerne instrumente za procjenu teškoća učenika (Upitnik za planiranje socijalnopedagoških intervencija – verzija za učenike i verzija za roditelje, Upitnik za učitelje). Planiranje intervencije obuhvaća definirane ciljeve s pripadajućim ishodima učenja i primjerima aktivnosti usmjerenih prema učenicima, njihovim roditeljima i učiteljima kojima se oni postižu. Implementacija intervencije je u priručniku prikazana u formi prethodno evaluiranih i razrađenih radionica te primjera aktivnosti za individualan rad koje su usmjerene postizanju promjena u ponašanju učenika u svim područjima socijalnopedagoškog rada. To su: odnos prema obrazovanju i odgovorno ponašanje, obiteljski odnosi, odnos prema sebi te odnosi s vršnjacima i komunikacijske vještine. Ukupno je 20 radionica usmjereno prema učenicima, 12 je radionica usmjereno prema roditeljima, dok je za rad s učiteljima predviđeno 12 radionica i jedan projekt. Evaluacija intervencije osigurana je primjenom standardiziranih mjernih instrumenata prije i nakon sudjelovanja učenika, roditelja i učitelja u aktivnostima sadržanima u planu intervencije. Upitnici su pripremljeni tako da omogućuju neposrednu primjenu u praksi svakog socijalnog pedagoga jer su dostupni i u elektronskom obliku. Ukratko, primjena sadržaja priručnika u praksi doprinosi standardizaciji pružanja stručne podrške učenicima s problemima u ponašanju u hrvatskim osnovnim školama (kojih je, prema znanstvenim dokazima, najmanje 13 posto), čime znatno pridonosi Strategiji znanosti, obrazovanja i tehnologije, osobito u dijelu koji se tiče osiguravanja cjelovitog sustava potpore djeci i učenicima s problemima u ponašanju unutar odgojno-obrazovnih institucija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti