Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 964080

Odrednice uključenosti učenika u učenje sa stajališta učitelja fizike


Petričević, Ema; Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina
Odrednice uključenosti učenika u učenje sa stajališta učitelja fizike // 4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 81-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 964080 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odrednice uključenosti učenika u učenje sa stajališta učitelja fizike
(Determinants of students' engagement in learning from the physics teachers' point of view)

Autori
Petričević, Ema ; Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 81-82

ISBN
978-953-6218-79-0

Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
uključenost u učenje ; fizika ; osobine učenika ; učiteljske metode i postupci
(engagement in learning ; physics ; students' characteristics ; teachers' methods)

Sažetak
Uključenost je višedimenzionalni konstrukt koji opisuje aktivno sudjelovanje učenika u obrazovnom procesu i obuhvaća aspekte učeničkog ponašanja, emocija i mišljenja. Izrazito je važna za ostvarivanje obrazovnih ishoda. Brojna istraživanja su pokazala da uključenost u učenje opada s godinama školovanja, a taj je pad posebno izražen u području matematike i prirodnih znanosti. Stoga postoji potreba za dubljim razumijevanjem načina na koji se uključenost u učenje očituje i razvija unutar svakog pojedinog područja. Kao doprinos tome, cilj ovog istraživanja bio je dobiti dublji uvid u obilježja uključenosti učenika pri učenju fizike sa stajališta učitelja fizike. Konkretno, željeli smo saznati koje individualne i okolinske odrednice uključenosti učenika učitelji fizike prepoznaju kao ključne. Kako bismo odgovorili na ovo istraživačko pitanje, provedeni su dubinski polustrukturirani intervju s 12 učitelja fizike iz osnovnih škola u Zagrebu i okolici. Učitelji fizike su prepoznali nekoliko važnih skupina osobina koje određuju uključenost učenika u učenje. Prva skupina osobina odnosi se na karakteristike učenika koje doprinose aktivnom sudjelovanju u interakciji s učiteljem (otvorenost učenika, iznošenje vlastitog mišljenja bez straha, komunikativnost, samopouzdanje i razvijeno jezično izražavanje). Druga skupina osobina odnosi se na karakteristike koje doprinose uspješnom izvršavanju nastavnih aktivnosti (marljivost, upornost, sposobnost logičkog razmišljanja i zaključivanja, strpljivost te preciznost i temeljitost). Učitelji su prepoznali i skupinu osobina koje otežavaju uključivanje u učenje fizike (sramežljivost, manjak samopouzdanja, sklonost lakom odustajanju i lijenost). Kao važne osobne odrednice uključenosti učenika prepoznata su i uvjerenja učenika (percepcija da je fizika težak predmet, da znanje iz fizike nije potrebno u budućem životu, niska matematička samoefikasnost). Kao važne okolinske odrednice uključenosti u učenje fizike učitelji su naveli obilježja upravljanja razredom (poticanje učeničke slobode u izražavanju vlastitog mišljenja, poticanje sudjelovanja u aktivnostima te dobar odnos s učenicima), metode poučavanja (kombinacija pokusa, razgovora te projektnih i računskih zadataka pri čemu je važno da su pokusi ili problemi stavljeni u realni životni okvir i povezani sa iskusvom ili prijašnjim znanjem učenika ; korištenje dobrih pitanja i potpitanja, raznolikost učiteljskih metoda i materijala ; poticanje učeničke samostalnosti kroz grupne i samostalne radove) te odnosi s vršnjacima i roditeljima. Odrednice koje umanjuju učeničku uključnost u učenje fizike su također vezane uz metode poučavanja (ex cathedra pristup, učenje definicija napamet, isključivo rješavanje zadataka) te uz način upravljanja razredom (prevelika strogoća profesora, hladnoća, nezainteresiranost profesora i kritiziranje učenika). Odgovori učitelja upućuju da uključenost učenika proizlazi iz složene interakcije navedenih odrednica koje uspješni učitelji koriste i usmjeravaju kako bi njihovi učenici postigli što bolje obrazovne ishode

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Petričević, Ema; Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina
Odrednice uključenosti učenika u učenje sa stajališta učitelja fizike // 4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 81-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Petričević, E., Rovan, D. & Pavlin-Bernardić, N. (2018) Odrednice uključenosti učenika u učenje sa stajališta učitelja fizike. U: Puzić, S. (ur.)4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Rovan, Daria and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, editor = {Puzi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {81-82}, keywords = {uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, fizika, osobine u\v{c}enika, u\v{c}iteljske metode i postupci}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Odrednice uklju\v{c}enosti u\v{c}enika u u\v{c}enje sa stajali\v{s}ta u\v{c}itelja fizike}, keyword = {uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, fizika, osobine u\v{c}enika, u\v{c}iteljske metode i postupci}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Rovan, Daria and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, editor = {Puzi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {81-82}, keywords = {engagement in learning, physics, students' characteristics, teachers' methods}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Determinants of students' engagement in learning from the physics teachers' point of view}, keyword = {engagement in learning, physics, students' characteristics, teachers' methods}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font