Pregled bibliografske jedinice broj: 963963
Ženski svijet Biance Pitzorno
Ženski svijet Biance Pitzorno // Drugi asistentski dan, Znanstveni skup asistenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli / Diković, Marina ; Vitković, Vanessa (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 963963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ženski svijet Biance Pitzorno
(Women's World of Bianca Pitzorno)
Autori
Habrle, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Drugi asistentski dan, Znanstveni skup asistenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
/ Diković, Marina ; Vitković, Vanessa - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2011, 23-23
ISBN
978-953-7498-36-8
Skup
Drugi asistentski dan, Znanstveni skup asistenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 17.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječja književnost, historiografska metafikcija , autobiografija, povijest, parodija, citatnost, aluzija, pastiš, antikonformizam, ironija, humor
(children's literature, historiographical metafiction, autobiography, history, parody, citation, allusion, pastiche, anticonformism, irony, humor)
Sažetak
Predmet rada je panoramski prikaz primjera historiografske metafikcije kroz djela talijanske suvremene autorice Bianche Pitzorno. Sjećanje na pročitana djela iz djetinjstva, zanimanje za prolazan, nestalan i složen svijet djeteta bili su prepotentan zov književnici za pisanje. Inače arheolog po zanimanju, jednostavno je preselila u svoju književnu vokaciju strast za istraživanjem. Otvorivši se tajanstvenom i nepredvidljivom svijetu dječjih istina, Bianca Pitzorno se smjestila u povijest dječje književnosti s knjigama koje se ističu po ironiji i antikonformizmu. Nakon teorijskog propitivanja historiografske metafikcije u radu slijedi njegovo povezivanje sa poetikom Bianche Pitzorno. Osnovna teza rada je da i dječja književnost intertekstualno iščitava suvremenu kulturu, te da je autor inventivan u kreiranju, izabiranju oslonaca na već postojeća umjetnička djela i ostale predloške popularne i medijske kulture, odnosno povijesti.. Rad je usmjeren na postmodernističku kreativnu metodu stvaranja učestalom citatnošću i aluzijama, te na moć historiografske metafikcije. (...)“Moć parodije, pastiša, plagijata, otvorenog falsificiranja, razotkrivanja, dekonstrukcije svega što teži totalizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost, Rodni studiji