Pregled bibliografske jedinice broj: 963891
Utjecaj boje hrane na njenu prihvatljivost kod potrošača
Utjecaj boje hrane na njenu prihvatljivost kod potrošača // Knjiga sažetaka s 11. međunarodnog znanstveno- stručnog skupa Hranom do zdravlja / Jerković, Igor ; Šubarić, Drago ; Jašić, Midhat (ur.).
Osijek: Kemijsko-tehnološki fakultet Sveučilišta u Splitu, Prehrambeno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Osijeku i Tehnološki fakultet Univerziteta u Tuzli, 2018. str. 17-17 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 963891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj boje hrane na njenu prihvatljivost kod potrošača
(The influence of food color on consumers acceptance)
Autori
Križić, Ivana ; Šarkanj, Bojan ; Kunac, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka s 11. međunarodnog znanstveno- stručnog skupa Hranom do zdravlja
/ Jerković, Igor ; Šubarić, Drago ; Jašić, Midhat - Osijek : Kemijsko-tehnološki fakultet Sveučilišta u Splitu, Prehrambeno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Osijeku i Tehnološki fakultet Univerziteta u Tuzli, 2018, 17-17
ISBN
978-953-7005-58-0
Skup
11th International Scientific and Professional Conference „With food to health“ = 11. međunarodni znanstveno-stručni skup Hranom do zdravlja
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 18.10.2018. - 19.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
boja hrane, percepcija boje, preferencije potrošača, okus
(food color, color perception, consumer preferences, taste)
Sažetak
Kompleksnost procesa donošenja odluke pri izboru hrane kao i čimbenici koji mogu utjecati na nju predmeti su brojnih istraživanja. Sve više pažnje se posvećuje utjecaju senzorskih karakteristika na odabir hrane među kojima boja ima jednu od vodećih uloga u formiranju ukupnog doživljaja prehrambenih proizvoda. Čovjek je oduvijek boju koristio kao indikator zrelosti/okusa, svježine tj. kvarenja namirnica. Postavlja se pitanje na koji način je ta korelacija boje i odabira proizvoda iskorištena danas. Budući da boja predstavlja vrlo moćan alat u svijetu marketinga u kojem ambalaža prodaje proizvod, promocija proizvoda boljih nutritivnih svojstava se lakše postiže dobrim odabirom pakiranja. Na temelju boje se stvara i pretpostavka o okusu. Izuzev povezanosti osnovnih okusa s određenim bojama, zaključci o okusu se oblikuju i na temelju intenziteta boje. Takve spoznaje uzrokovale su veću primjenu bojila kako bi se postigao što bolji vizualni dojam. Cilj ovog rada je prikazati funkciju boje te način na koji ista utječe na podsvijest potrošača i konačno njihov odabir hrane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Prehrambena tehnologija, Nutricionizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prehrambeno-tehnološki fakultet, Osijek,
Sveučilište Sjever, Koprivnica
Profili:
Bojan Šarkanj
(autor)