Pregled bibliografske jedinice broj: 963741
Odnos religioznosti, stavova o nacionalizmu i o rodnim ulogama s postmaterijalističkim vrijednostima splitskih srednjoškolaca
Odnos religioznosti, stavova o nacionalizmu i o rodnim ulogama s postmaterijalističkim vrijednostima splitskih srednjoškolaca // Revija za sociologiju, 46 (2016), 1; 5-31 doi:10.5613/rzs.46.1.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 963741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos religioznosti, stavova o nacionalizmu i o rodnim ulogama s postmaterijalističkim vrijednostima splitskih srednjoškolaca
(Relationships between post-materialistic Values and Religiousness, Attitudes towards Nationalism, and Attitudes towards Gender Roles among High School students in the City of Split)
Autori
Sinovčić, Petra ; Milavić, Boris ; Trut, Vesna
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 46
(2016), 1;
5-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Inglehartova modernizacijska teorija ; nacionalizam ; postmaterijalizam ; religioznost ; rodne uloge ; srednjoškolci
(Inglehart's modernisation theory ; gender roles ; nationalism ; postmaterialism ; religiousness ; high school students)
Sažetak
Inglehartova modernizacijska teorija pretpostavlja da s društveno-ekonomskim razvojem dolazi i do promjena vrijednosti te se nakon duljeg razdoblja ekonomskog rasta uspostavlja postupni prijelaz s materijalističkih na postmaterijalističke vrijednosti. Cilj ovog istraživanja, koje se temelji na toj teoriji, bio je utvrditi odnos skupa varijabli što su ga činile religioznost, stavovi o nacionalizmu i o rodnim ulogama s postmaterijalističkim vrijednostima splitskih srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 427 splitskih srednjoškolaca, 269 učenica i 158 učenika, prosječne dobi 17 godina. Iz rezultata proizlazi kako u ispitanom uzorku prevladava mješoviti tip vrijednosti (materijalističkih i postmaterijalistički). Između učenica i učenika utvrđene su statistički značajne razlike u mjerenim varijablama zbog čega su sve analize provedene odvojeno po spolu. Višestrukom regresijskom analizom utvrđeno je kako je model s postmaterijalističkim vrijednostima kao ishodišnom varijablom statistički značajan i kod srednjoškolki i kod srednjoškolaca. Diskriminativnom analizom dodatno je utvrđeno da religioznost i stavovi statistički značajno diskriminiraju skupine srednjoškolaca obaju spolova s različito izraženim stupnjem postmaterijalističkih vrijednosti (u poduzorku učenica najviše religioznost i stavovi o rodnim ulogama, a u poduzorku učenika najviše stavovi o nacionalizmu i stavovi o rodnim ulogama). Temeljni su nalaz ovog istraživanja utvrđene razlike između učenika i učenica na mjerama religioznosti i ispitanih stavova, kao i razlike u odnosima tih mjera s prihvaćanjem postmaterijalističkih vrijednosti. Postmaterijalističke vrijednosti u višem stupnju prihvaćaju učenice koje su manje religiozne, kao i učenici koji manje prihvaćaju stavove o nacionalizmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus