Pregled bibliografske jedinice broj: 963725
Projena opažačkih sposobnosti studenata biologije na primjeru promatranja papučica
Projena opažačkih sposobnosti studenata biologije na primjeru promatranja papučica // Zbornik sažetaka 13. Hrvatskog biološkog kongresa / Kružić, Petar ; Caput Mihalić, Katarina ; Gottstein, Sanja ; Pavoković, Dubravko ; Kučinić, Mladen (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2018. str. 39-40 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 963725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projena opažačkih sposobnosti studenata biologije na primjeru promatranja papučica
(The assessment of biology students' observation skills on the example of Paramecium observations)
Autori
Matić, Ana Marija ; Sertić Perić, Mirela ; Radanović, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 13. Hrvatskog biološkog kongresa
/ Kružić, Petar ; Caput Mihalić, Katarina ; Gottstein, Sanja ; Pavoković, Dubravko ; Kučinić, Mladen - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2018, 39-40
Skup
13. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 09.09.2018. - 23.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
i straživačka nastava ; aktivno učenje ; sposobnost opažanja
(learning by research ; active learning ; perception skills)
Sažetak
Promatranje i opisivanje odnosa između pojava i organizama temelji su istraživačke nastave u vertikali biološkog obrazovanja. Cilj istraživanja bio je procijeniti sposobnost promatranja bioloških preparata i bilježenja opažanja među studenima druge godine preddiplomskog studija različitih studijskih programa biologije. Istraživanje je provedeno u sklopu nastave u praktikumu, tijekom koje se od ukupno 46 studenata zahtijevalo da, koristeći strukturirani upitnik, bilježe i ilustriraju rezultate promatranja različitih preparata papučica – netretiranih papučica te papučica obojenih kiselim metilenskim zelenilom i metodom srebrne impregnacije. Za potrebe ovog rada, analizirana su dva pitanja iz upitnika. Većina studenata (91.5 ± 6, 4%) je pored odgovora na zadana pitanja priložila i crteže papučica. Pri tome 29.5 (± 9.9)% studenata koji su priložili crteže, nije označilo ucrtane strukture, dok je 16.3 (± 7.0)% studenata barem djelomično označilo crtež koristeći prethodna znanja. Međutim, kod 44% studenata opažene su miskoncepcije u prethodnim znanjima i/ili je moguće da su označene strukture imenovane nasumce. U dva analizirana pitanja, svega 26 ± 2.8% studenata detaljno opisuje, ali ne imenuje opažene pojave i strukture u papučica. Ovo istraživanje temelj je za daljnje istraživanje opažačkih sposobnosti između različitih dobnih skupina predškolske djece, učenika, studenata i njihovih nastavnika s ciljem da se unaprijedi poučavanje temeljeno na promatranju i zaključivanju učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski