Pregled bibliografske jedinice broj: 963712
Arhivsko gradivo u funkciji istraživanja i estetskog izričaja kulturne baštine odgojitelja i učitelja
Arhivsko gradivo u funkciji istraživanja i estetskog izričaja kulturne baštine odgojitelja i učitelja // Dijete i izričaji Knjiga sažetaka / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2011. str. 11-12 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 963712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arhivsko gradivo u funkciji istraživanja i estetskog izričaja kulturne baštine odgojitelja i učitelja
(Archival records in the function of research and aesthetic expression of cultural heritage of educators and teachers)
Autori
Pavelin, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Dijete i izričaji Knjiga sažetaka
/ Bacalja, Robert - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2011, 11-12
ISBN
978-953-7237-85-1
Skup
DIJETE I ESTETSKI IZRIČAJI Međunarodni znanstveni skup Knjiga sažetaka
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
arhivsko gradivo, edukacija, učenje bazirano na istraživanju, kurikulum, kulturna baština
(archival records, education, inquiry based learning, curriculum, cultural heritage)
Sažetak
Od najranijih komunikatora zavičajne baštine imena izriču sakupljači i čuvatelji, koji svoj smisao pronalaze u smislu mijene ljudi i prirode, generacija i tehnologije, sumirajući ostvareno i neostvareno, izgrađeno i zubom vremena okrnjeno. Arhivsko gradivo kao izvor informacija i svjedočanstava o povijesnom i kulturnom identitetu postaje kulturno dobro i spomenik kulture, a u funkciji uporabe općih kulturnih potreba i prosvjetni potreba. Prepoznavanjem i vrjednovanjem zabilježene pisane baštine, akumulirane u bogatom arhivskom gradivu želi se ukazati na važnost komunikacije kulturnog naslijeđa. Bogatstvo gradiva je različito, a struktura korisnika sve raznovrsnija. Neophodna je sustavna edukacija potencijalnih korisnika, učlanjenih primjerice u knjižnicama već od nižih razreda osnovne škole. Interes edukacije za konzumacijom knjižnica i muzeja danas je još uvijek prevladavajući. Vođenje djeteta i učenika u arhive, a time i ukazivanje na njegovu prirodu i značaj ostaje u ingerenciji učitelja i provoditelja programa institucija koje obrazuju dijete u najranijoj dobi. Boraveći u arhivu tijekom studiranja, pripremajući seminare i ispite, budući odgojitelji i učitelji pronalaze informacije za svoja istraživanja, upoznajući se pritom sve više s radom arhiva. Fokusiranjem pažnje na potencijalne korisnike arhiva, buduće edukatore vrtića i škola, želi se aktualizirati kulturalni fenomen arhiva i arhivskog gradiva kao podloga didaktičko-metodičkom oblikovanju kulturne baštine koja bi bila u funkciji estetskog doživljaja te izričaja i komunikacijski razumljivom obliku i sadržaju. S druge strane, nameće se potreba angažiranijeg otvaranja arhiva prema svome okruženju, uvećavanjem vidljivosti u javnosti kroz povećanu uporabu gradiva, a time i iskazom vlastite relevantnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti