Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 963614

Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade


Šarić, Antonija
Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade // Od teorije do prakse u jeziku struke / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2017. str. 289-299 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 963614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade
(Analysis of complex sentences within German language written exams from a Processability viewpoint)

Autori
Šarić, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Od teorije do prakse u jeziku struke / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2017, 289-299

Skup
II. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = II. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.02.2017. - 18.02.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
analiza pojavljivanja, međujezik, njemački jezik kao jezik struke, razvojne faze, Teorija o sposobnosti jezične obrade
(developmental stages, emergence analysis, German for specific purposes, interlanguage, Processability theory)

Sažetak
U prošlosti su se istraživanja međujezika učenika drugog jezika temeljila na analizi pogrešaka, a bavila su se pitanjem u kojoj je mjeri usvajanje drugog jezika rezultat prijenosa iz prvog jezika te koliko je ono rezultat stvaranja hipoteza o ciljnom jeziku. S obzirom da se analizom pogrešaka ne može dobiti potpuna slika usvajanja jezika, prepoznata je potreba za proučavanjem učenikova jezika u cjelini, a kako bi objasnili međujezik koji učenici stvaraju u različitim fazama razvoja. Došlo se do zaključka da se jezik razvija na pravilan, predvidiv način. S time u skladu, prema Teoriji o sposobnosti jezične obrade, usvajanje se drugog jezika odvija prema pravilima, a razvoj se učenikova jezika prati kroz razvojne faze pri čemu je element svakog nižeg stupnja preduvjet za funkcioniranje višeg stupnja. U njemačkom je jeziku prepoznato šest razvojnih faza u usvajanju jezika, a ovaj se rad fokusira na posljednju razvojnu fazu prema kojoj glagol koji se konjugira zauzima posljednje mjesto u zavisnoj rečenici. Analiza se zavisnosloženih rečenica temelji na pismenim ispitima studenata 1. godine diplomskoga studija gdje se njemački jezik podučava kao jezik struke. Posljednja razvojna faza smatrat će se usvojenom ukoliko je točno korištena u više od 90 % slučajeva. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi jesu li studenti, prema Teoriji o sposobnosti jezične obrade, nakon 12 i više godina učenja njemačkog jezika, usvojili posljednju fazu u njemačkom jeziku, te ukazati na činjenicu da se uvid u usvajanje jezika može steći i proučavanjem razvojnih faza, čime se pomiče fokus s promatranja i brojenja pogrešaka, s obzirom da njihovom analizom ne možemo dobiti potpunu sliku usvajanja jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prehrambeno-tehnološki fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Antonija Šarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šarić, Antonija
Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade // Od teorije do prakse u jeziku struke / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2017. str. 289-299 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Šarić, A. (2017) Analiza zavisnosloženih rečenica u pismenim ispitima njemačkog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezične obrade. U: Omrčen, D. & Krakić, A. (ur.)Od teorije do prakse u jeziku struke.
@article{article, author = {\v{S}ari\'{c}, Antonija}, year = {2017}, pages = {289-299}, keywords = {analiza pojavljivanja, me\djujezik, njema\v{c}ki jezik kao jezik struke, razvojne faze, Teorija o sposobnosti jezi\v{c}ne obrade}, title = {Analiza zavisnoslo\v{z}enih re\v{c}enica u pismenim ispitima njema\v{c}kog jezika kroz prizmu Teorije o sposobnosti jezi\v{c}ne obrade}, keyword = {analiza pojavljivanja, me\djujezik, njema\v{c}ki jezik kao jezik struke, razvojne faze, Teorija o sposobnosti jezi\v{c}ne obrade}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}ari\'{c}, Antonija}, year = {2017}, pages = {289-299}, keywords = {developmental stages, emergence analysis, German for specific purposes, interlanguage, Processability theory}, title = {Analysis of complex sentences within German language written exams from a Processability viewpoint}, keyword = {developmental stages, emergence analysis, German for specific purposes, interlanguage, Processability theory}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font