Pregled bibliografske jedinice broj: 963468
Analiza činitelja okruženja radi predlaganja strategije rasta prihoda na primjeru odabranog poduzeća
Analiza činitelja okruženja radi predlaganja strategije rasta prihoda na primjeru odabranog poduzeća, 2018., diplomski rad, diplomski, Specijalistički diplomski stručni studij Poduzetnički menadžment, Zagreb
CROSBI ID: 963468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza činitelja okruženja radi predlaganja strategije rasta prihoda na primjeru odabranog poduzeća
(Environmental analysis used to propose a revenue growth strategy for a selected enterprise)
Autori
Bublić, Andrej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Specijalistički diplomski stručni studij Poduzetnički menadžment
Mjesto
Zagreb
Datum
25.04
Godina
2018
Stranica
92
Mentor
Gregov, Zrinka
Ključne riječi
poslovna analiza, okruženje, strategija, rast, multifunkcijski ispisni uređaji
(business analysis, environmental factors, strategy, growth, multifunction peripherals)
Sažetak
Problem istraživanja je ograničena mogućnost ostvarivanja rasta prihoda od prodaje hrvatske podružnice poduzeća Konica Minolta u uvjetima smanjene potražnje uređaja, isključivo za ispisna poslovna rješenja, zasićenja tržišta te opće transformacije od ispisnog na bezispisni način rada brojnih organizacija. Predmet istraživanja su činitelji makro, mikro i unutarnjeg okruženja, tržišni položaj, financijski izvještaji i financijski pokazatelji. Glavni cilj istraživanja je na temelju poslovne analize izraditi prijedlog strategije rasta prihoda od prodaje za odabrano poduzeće. Glavna metoda primarnog istraživanja je poslovna analiza u okviru koje su korištene: PESTEL analiza ; Porterov model pet tržišnih sila ; portfolio matrica industrijskog rasta i tržišnog udjela ; analiza sustava upravljanja i organizacijske strukture ; analiza poslovnih funkcija ; analiza organizacijske kulture ; analiza financijskih izvještaja s analizom financijskih pokazatelja ; analiza uspješnosti menadžmenta u korištenju imovine poduzeća ; SWOT analiza i TOWS matrica te anketiranje kupaca na prigodnom uzorku autoru rada lako dostupnih trgovačkih društava. Rezultati analiza pokazali su: vanjsko okruženje pozitivno djeluje na odabrano poduzeće ; tehnološki činitelji uključujući ICT ključna su prilika ; ograničenje javne potrošnje ključna je opasnost ; na tržištu ispisnih uređaja vlada jako rivalstvo ; uređaji konkurentskih robnih marki ozbiljna su prijetnja uređajima robne marke Konica Minolta u zadržavanju vodećeg tržišnog položaja. Kao ključne snage prepoznati su kompetentan menadžment i obrazovana radna snaga, a kao ključne slabosti niska profitabilnost i poteškoće u likvidnosti. Analiza rezultata anketiranja ukazala je na prelazak od ispisnog na bezispisni način uredskog poslovanja u hrvatskim poduzećima. Kombinacije prepoznatih snaga, slabosti, prilika prijetnje su predložene strategije za rast prihoda od prodaje: strategija zadržavanja postojećeg tržišnog udjela ; strategija razvoja tržišta te strategija ponude novih proizvoda i usluga za postojeće kupce.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište VERN, Zagreb