Pregled bibliografske jedinice broj: 962961
ZAŠTITA PJEŠAKA OD NALETA MOTORNIH VOZILA
ZAŠTITA PJEŠAKA OD NALETA MOTORNIH VOZILA // 11. MEĐUNARODNA ZNANSTVENO-STRUČNA KONFERENCIJA „DANI KRIZNOG UPRAVLJANJA 2018“ / Ivan Nađ, Alen Stranjik (ur.).
Velika Gorica: Veleučilište Velika Gorica, 2018. str. 367-382 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 962961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZAŠTITA PJEŠAKA OD NALETA MOTORNIH VOZILA
(PROTECTION OF PEDESTRIANS FROM A MOTOR VEHICLE IMPACT)
Autori
Mikulić, Dinko ; Spudić, Robert ; Katana, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
11. MEĐUNARODNA ZNANSTVENO-STRUČNA KONFERENCIJA „DANI KRIZNOG UPRAVLJANJA 2018“
/ Ivan Nađ, Alen Stranjik - Velika Gorica : Veleučilište Velika Gorica, 2018, 367-382
ISBN
978-953-7716-84-4
Skup
11. međunarodna znanstveno - stručna konferencija: Dani kriznog upravljanja 2018
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 23.05.2018. - 24.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
stradanje pješaka, dizajn vozila, integrirana zaštita pješaka, HIC kriterij, ispitivanje zaštite pješaka
(pedestrian fatality risk, car design, integrated pedestrian protection, HIC criterion, test of pedestrian protection)
Sažetak
Novi modeli vozila moraju biti homologirani sukladno regulativi EZ o zaštiti pješaka. U članku je najprije izvedena analiza prometnih nezgoda i stradanja pješaka, kao rezultat provedenih vještačenja, zatim se iznose odgovarajuća rješenja dizajna prednjeg dijela vozila s ciljem smanjenja teških ozljeda. Težina ozljeda naleta vozila na pješaka najviše ovisi o brzini naleta vozila i oblika prednjeg djela vozila. Relevantni pokazatelji naleta vozila na pješake upućuju na neprilagođenu brzinu i kasno uočavanje pješaka od strane vozača. Sadašnja tehnologija nudi aktivno sprječavanje naleta vozila na pješake i ublažavanje posljedica sudara ako do njega dođe. Tendencija razvoja zaštite pješaka je postavljena na razvoju kombinirane aktivno- pasivne zaštite. Na temelju kriterija zaštite pješaka, prikazan je način optimizacije pasivnih sustava te način testiranja zaštite sukladno europskoj regulativi. To su najprije, podižući poklopac motora, vjetrobransko staklo i zračni jastuk pješaka, koji mogu smanjiti fatalne ozljede. Euro NCAP program objavljuje rezultate ispitivanja novih modela vozila s obzirom na zaštitu pješaka. To povećava društvenu svijest o važnosti primjene tehnologije za zaštitu pješaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Velika Gorica