Pregled bibliografske jedinice broj: 962541
Bogatstvo različitosti: glazba svijeta i interkulturni odgoj
Bogatstvo različitosti: glazba svijeta i interkulturni odgoj // Revija za sociologiju, 48 (2018), 2; 149-175 doi:10.5613/rzs.48.2.2 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 962541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bogatstvo različitosti: glazba svijeta i
interkulturni odgoj
(Richness of Diversity: Music of the World and
Intercultural Education)
Autori
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 48
(2018), 2;
149-175
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
interkulturna društva ; glazba svijeta ; nastava glazbe ; interkulturni odgoj
(intercultural societies, music of the world, music teaching, intercultural education)
Sažetak
Suvremena su društva suočena sa sve većim interkulturnim izazovima uslijed globalizacijskih procesa, ekonomskih i političkih migracija, razvitka gospodarskih odnosa, napretka turizma i brojnih drugih čimbenika. Interkulturno uređena društva svjesna su da su interkulturni odgoj i obrazovanje temelj razvitka interkulturnih odnosa među građanima i kulturnim skupinama. Nastava glazbe u općeobrazovnim školama pruža brojne mogućnosti interkulturnog odgoja učenika, a to se može ostvariti upoznavanjem glazbe različitih tradicija sa svih kontinenata, ali i upoznavanjem različitih kultura u cjelini. Ovim se radom htjelo istražiti jesu li osnovnoškolska i gimnazijska nastava glazbe u Hrvatskoj zasnovane na interkulturalizmu. Istraživanje provedeno anketnim upitnikom obuhvatilo je 374 ispitanika (309 nastavnika Glazbene kulture u osnovnim školama i 65 nastavnika Glazbene umjetnosti u gimnazijama) iz 20 hrvatskih županija i Grada Zagreba, što čini otprilike 80% ukupnog broja nastavnica i nastavnika glazbe u zemlji. Rezultati su pokazali da većina nastavnika glazbe upoznaje svoje učenike s glazbom različitih kultura, a pritom to čine u različitim nastavnim područjima (pjevanje, sviranje, slušanje, razgovor o glazbi i plesanje). Međutim, najveći dio obrađenih sadržaja još uvijek se odnosi na zapadnoeuropsku umjetničku glazbu, a glazbeni primjeri drugih kultura također su najvećim dijelom orijentirani na europski kontinent. Ujedno, utvrđena je statistički značajna razlika između osnovnoškolskih i gimnazijskih nastavnika s obzirom na nastavna područja u kojima se upoznaje glazba različitih kultura. Zamijećena je razlika i u broju odlazaka učenika na koncerte glazbe svijeta pri čemu gimnazijski nastavnici češće vode učenike na koncerte različite glazbe svijeta, što možemo pripisati dominantno urbanoj lokaciji gimnazija. Rezultati sumarno upućuju na zaključak da u Hrvatskoj nastava glazbe u osnovnoj školi i gimnaziji još uvijek nije dovoljno utemeljena na interkulturalizmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEAS – Central & Eastern European Academic Source (EBSCO, Ipswich, USA)
- CEEOL – Central and Eastern European Online Library (Frankfurt am Main, Germany)
- DOAJ – Directory of Open Access Journals (Lund, Sweden)
- ERIH PLUS – The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (Bergen, Norway)
- IBSS – International Bibliography of the Social Sciences (London, UK)
- Political Sci