Pregled bibliografske jedinice broj: 962475
Socijalno konstruiranje djeteta kao vrijednosti
Socijalno konstruiranje djeteta kao vrijednosti // Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2018. str. 169-177
CROSBI ID: 962475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno konstruiranje djeteta kao vrijednosti
(Social construction of the child as a value)
Autori
Širanović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
169-177
ISBN
978-953-8028-08-3
Ključne riječi
socijalna konstrukcija, dijete, vrijednosti, tradicionalne vrijednosti, sekularno-racionalne vrijednosti
(social construction, child, values, traditional values, secular-rational values)
Sažetak
Djeca se rađaju u svijet koji je socijalno, kulturno, rodno i lingvistički determiniran, što upućuje na to da dijete nije samo materijalna i biološka realnost, nego i koncept kojemu društvo, ovisno o okolnostima u datome vremenu i prostoru, stvara značenje. Dakle, vrijednosti, stavovi, javni i drugi diskursi, odnosi moći u društvu definiraju što znači biti dijete, što dijete može, a što ne može, koje su granice djetinjstva te kako se ispravno odnositi prema djeci. U radu se govori o socijalnome konstruiranju djeteta kao vrijednosti. Najprije se ukratko prikazuju povijesne i suvremene konstrukcije djeteta, a potom se, u završnome dijelu, dvije suprotstavljene, izdvojene kao trenutno vrijedeće, konstrukcije djeteta – kao vrijednosti za druge i kao vrijednosti po sebi – problematiziraju glede dviju, u Europi i svijetu, dominantnih vrijednosnih orijentacija, tradicionalne s jedne strane te sekularno-racionalne vrijednosne orijentacije s druge strane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija