Pregled bibliografske jedinice broj: 962248
Uloga žena u obiteljskim poduzećima albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj
Uloga žena u obiteljskim poduzećima albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo, 8 (2018), 73-94 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 962248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga žena u obiteljskim poduzećima albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj
(The role of females in the Albanian national minority family business in Croatia)
Autori
Nreca, Klaudija ; Gregov, Zrinka
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo (1849-7845) 8
(2018);
73-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
obiteljsko poduzetništvo ; manjinsko poduzetništvo ; nacionalne manjine ; Albanci i žene Albanke
(family entrepreneurship ; minority entrepreneurship ; ethnic minorities ; Albanian men and Albanian women)
Sažetak
Problem istraživanja odnosio se na žene i njihovu ulogu u obiteljskim poduzećima na primjeru albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj. Predmet istraživanja bila su obiteljska poduzeća albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj. Cilj je bio istražiti temeljne značajke i ulogu žena u obiteljskim poduzećima pripadnika albanske manjine u Hrvatskoj, a svrha je bila ukazati na potrebu jačanja uloge žena u obiteljskim poduzećima koja može pridonijeti jačanju poduzeća, ali i jačanju te razvoju ženskih prava. Istraživanjem su se pokušali pronaći odgovori na sljedeća istraživačka pitanja: kakva je sadašnja situacija sa zapošljavanjem albanskih žena u Hrvatskoj, kako su žene uključene u rad i razvoj poduzeća te koja je njihova uloga u obiteljskim poduzećima? Koristile su se sljedeće metode: pregled literature i sekundarnih izvora te anketno ispitivanje na uzorku od 64 ispitanika – 32 muškarca i 32 žene. Rezultati su pokazali da 75% ispitanica i 63% ispitanika smatra kako je njihovo poduzeće rezultat bračnog poduzetništva pri čemu je 84, 3% žena zaposleno u obiteljskim poduzećima, dok je samo 15, 7% njih vlasnica ili suvlasnica u poduzeću. Također, udio od 90% ispitanica i 63% ispitanika smatra kako bi supruge poduzetnika trebale imati formalni vlasnički udio u poduzećima. Iz istraživanja se može zaključiti kako je većina ispitanika fokusirana na tri najznačajnije albanske djelatnosti: zlatarstvo, slastičarstvo i pekarstvo. Kad je riječ o zapošljavanju albanskih žena u Hrvatskoj, može se reći da na tržištu rada nisu u povoljnom položaju te da je većina zaposlena u obiteljskim poduzećima. Žene sudjeluju aktivno u radu poduzeća i uključene su u donošenje poslovnih odluka, ali velika većina ispitanica nema formalni vlasnički udio u poduzeću. Usprkos tome, one imaju veliki utjecaj u poduzeću, ali je njihova uloga još veća u obitelji gdje sebe karakteriziraju kao odgajateljice i čuvarice albanskog jezika, običaja i kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Sociologija