Pregled bibliografske jedinice broj: 961823
NAPREDNI ELEKTROMEHANIČKI PRIJENOSNIK ZA HIBRIDNA ELEKTRIČNA VOZILA
NAPREDNI ELEKTROMEHANIČKI PRIJENOSNIK ZA HIBRIDNA ELEKTRIČNA VOZILA, 2018., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split
CROSBI ID: 961823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NAPREDNI ELEKTROMEHANIČKI PRIJENOSNIK ZA HIBRIDNA ELEKTRIČNA VOZILA
(Advanced electromechanical transmission for hybrid electric vehicles)
Autori
Perkušić, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Split
Datum
05.03
Godina
2018
Stranica
350
Mentor
Jelaska, Damir
Neposredni voditelj
Jelaska, Damir
Ključne riječi
hibridno električno vozilao ; elektromehanički prijenosnik ; upravljački sustav ; optimiranje ; strategija upravljanja energijom ; modeliranje ; simulacija
(hybrid electric vehicle ; advanced electromechanical transmission ; control system ; optimization ; energy management strategy ; modelling ; simulation)
Sažetak
Energetska kriza i briga za okoliš zbog ispuštanja štetnih plinova nastalih izgaranjem golemih količina fosilnih goriva, iskoristivost energije je postala primarni problem za čovječanstvo u cjelini te ultimativni izazov za znanstvenike. U pokušajima rješavanja ovog problema, hibridna tehnologija poprima sve važniju ulogu. Budući da je sektor prometa največi potrošač fosilnih goriva, veliki znanstveni napori se ulažu u razvoj hibridnih prijenosnika za vozila. Najveći nedostatak postoječih hibridnih prijenosnika je dvostruka pretvorba energije, mehaničke u električnu i obratno te istosmjerne struje u izmjeničnu i obratno. U svrhu smanjenja nedostataka postojećih prijenosnika, u ovom radu je napravljena nova konfiguracija elektromehaničkog prijenosnika za hibridna električna vozila koji je sposoban za svaku brzinu vozila osigurati veću energetsku iskoristivost i manje ispuštanje štetnih plinova od postojećih sustava. Pritom planetni prijenosnik omogućuje neovisnost brzine vrtnje vratila pogonskog motora s unutarnjim izgaranjem o brzini vozila, što pak omogućuje minimalnu potrošnju goriva za svaku brzinu vozila. Pored toga, uz pomoč jednostavne strategije upravljanja, optimiran je cjelokupni energetski sustav za maksimalnu iskoristivost. Energetski tokovi i glavne značajke sustava analizirani su na osnovu rezultata simulacija dinamičkog modela izgrađenog u Matlab/Simulinku. Rezultati su uspoređeni s nekoliko postojećih sustava prijenosa radi donošenja ocjene o kvaliteti novog prijenosnika za hibridna električna vozila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split