Pregled bibliografske jedinice broj: 961789
Marketinška strategija za novi proizvod na farmaceutskom tržištu Republike Hrvatske
Marketinška strategija za novi proizvod na farmaceutskom tržištu Republike Hrvatske, 2018., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 961789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketinška strategija za novi proizvod na farmaceutskom tržištu Republike Hrvatske
(Marketing strategy for a new product on the pharmaceutical market in Republic of Croatia)
Autori
Smrzlić, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.10
Godina
2018
Stranica
91
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
marketinška strategija ; novi proizvod ; farmaceutska industrija
(marketing strategy ; new product ; pharmaceutical industry)
Sažetak
Svaki proizvod na tržištu traži odgovarajuću marketinšku strategiju kako bi doživio svoju uspješnu zrelost. Jednako tako potrebno je napraviti odgovarajuće predradnje prije lansiranja samog proizvoda na tržište. U ovom radu je prikazan okvir cjelokupne marketinške strategije prikladan za uvođenje novog lijeka na tržište RH. Cilj rada je bio dati osnovne smjernice za lansiranje novog lijeka, prikazujući po etapama aktivnosti potrebne za uspješno lansiranje novog lijeka. Metodologija obuhvaća definiranje tržišta, konkurencije i krajnjeg potrošača te razvoja strategije za pozicioniranje i razvoj proizvoda na krajnjem tržištu. Upravo zato koristi određene elemente marketinškog plana kao što je pregled marketinških prilika i strategija za zadovoljenje potreba ciljnih tržišnih segmenata te definiranje tržišta i postojeće sposobnosti poduzeća da podmiri potrebe navedenih segmenata. Dobro pripremljena analiza tržišta, SWOT analiza, analiza konkurencije, analiza cijena i mogućnosti distribucije su od ključnog značaja za daljnji razvoj proizvoda i uspješno lansiranje. Ove analize služe za postavljanje i izradu kvalitetne marketinške strategije koja će postaviti mjerljive i realne ciljeve, odrediti djelovanja prema ciljnom tržištu te omogućiti lakšu prilagodbu novim segmentacijama i promjenama. Financijske projekcije i kontrola svih aktivnosti su važniji krajnji segmenti koji objedinjuju i omogućavaju uspješnu provedbu svih ostalih dijelova marketinškog plana. Pripremanje marke, pripremanje tržišta i pripremanje tvrtke su procesi koji se obavljaju simultano. Uspješno lansiranje proizvoda ovisi o učinku svakog pojedinca tvrtke, ali jednako tako i o njihovoj međusobnoj suradnji. Kako je već spomenuto rad nudi osnovne marketinške strategije kao „kostur“ nužan za uspješno lansiranje lijeka kojeg bi trebao provesti svaki upravitelj markom. Korištenje ostalih modela i pravaca marketinške strategije određuju krajnju razliku u predstavljanju proizvoda na tržištu i jednako tako ovise o kreativnosti pojedinog upravitelja markom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija