Pregled bibliografske jedinice broj: 961737
Jezično-komunikacijski ishodi nastave u dvojezičnom hrvatsko- mađarskom programu (model B)
Jezično-komunikacijski ishodi nastave u dvojezičnom hrvatsko- mađarskom programu (model B), 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 961737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezično-komunikacijski ishodi nastave u dvojezičnom hrvatsko- mađarskom programu (model B)
(Language and Communication Teaching Outcomes in Bilingual Croatian-Hungarian Program (Model B))
Autori
Lizatović, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.10
Godina
2018
Stranica
47
Mentor
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina
Ključne riječi
dvojezično obrazovanje, nacionalne manjine, jezične manjine, obrazovna politika dvojezičnosti, mađarski kao manjinski jezik, dvojezični model B
(bilingual education, national minorities, language minorities, educational bilingual policy, Hungarian as a language of a minority, bilingual B model.)
Sažetak
Obrazovanje na jeziku manjine u kontekstu obrazovanja na području Europske unije često se opisuje kao jedan od najzahtjevnijih oblika provedbe obrazovanja. Mada su na razini Europe zakonski okviri za provedbu ovakvoga oblika obrazovanja dobro postavljeni te postoji niz kvalitetno donesenih i uređenih zakona, uredbi i pravilnika kojima je reguliran ovakav oblik obrazovanja, ipak se ono ne provodi sustavno, redovito i bez poteškoća. Za potrebe smo ovoga rada stoga odlučili predstaviti model organizacije i provedbe nastave u dvojezičnome programu u Republici Hrvatskoj. Izabrali smo zagrebačku školu u kojoj se više od dva desetljeća provodi dvojezični hrvatsko-mađarski program prema odobrenome tzv. modelu B obrazovanja na jeziku manjine. Prije same analize djelovanja dvojezičnoga programa u toj zagrebačkoj školi donosimo pregled zakonskih „uporišta“ na kojima počiva model B za ostvarenje prava na obrazovanje na jeziku manjine, predstavljamo zatim dosadašnju praksu uvođenja ovakvoga modela i donosimo prikaz objavljenih radova koji u središte stavljaju dvojezično obrazovanje. Slijedi potom istraživački dio rada kroz analizu obrađenoga strukturiranoga intervjua. Iznosimo rezultate provedbe obrazovanja u dvojezičnome hrvatsko-mađarskome programu s posebnim osvrtom na obrazovne ishode vidljive u jezično-komunikacijskome segmentu unutar promatranoga hrvatsko-mađarskoga modela B obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb