Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 961717

Da li strukturirana predijalizna edukacija (PEP) može utjecati na izbor nadomjesnog bubrežnog liječenja


Devčić, Bosiljka; Vujičić, Božidar; Šimac, Daniel Victor; Rundić, Anamaria; Babić, Vesna; Nedeljković, Lela; Colić, Marina; Bubić, Ivan; Orlić, Lidija; Rački, Sanjin
Da li strukturirana predijalizna edukacija (PEP) može utjecati na izbor nadomjesnog bubrežnog liječenja // Knjiga sažetaka -7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije, DiaTransplant 2018
Opatija, Hrvatska, 2018. str. 96-96 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 961717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Da li strukturirana predijalizna edukacija (PEP) može utjecati na izbor nadomjesnog bubrežnog liječenja

Autori
Devčić, Bosiljka ; Vujičić, Božidar ; Šimac, Daniel Victor ; Rundić, Anamaria ; Babić, Vesna ; Nedeljković, Lela ; Colić, Marina ; Bubić, Ivan ; Orlić, Lidija ; Rački, Sanjin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka -7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije, DiaTransplant 2018 / - , 2018, 96-96

Skup
7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije s meðunarodnim sudjelovanjem (DiaTransplant 2018)

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.10.2018. - 14.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Strukturirana predijalizna edukacija

Sažetak
CILJ. Globalno prateći podatke kronična bubrežna bolest (KBB) je postala javno- zdrastveni problem. Uspješno zbrinjavanje bolesnika sa bubrežnom bolesti uključuje integriranu predijaliznu skrb. Priprema za dijalizno liječenje zahtijeva medicinsku, psihosocijalnu skrb i multidisciplinarni pristup bolesniku te rano upućivanje u predijaliznu kliniku. Cilj istraživanja bio je utvrditi da li bolesnici koji su prisustvovali predijaliznoj edukaciji u većem broju odabiru peritonealnu dijalizu (PD) u odnosu na hemodijalizu (HD). MATERIJALI I METODE. Retrospektivno smo analizirali 634 bolesnika sa KBB liječenih pri Zavodu za nefrologiju, dijalizu i transplantaciju bubrega, Klinike za internu medicinu, KBC Rijeka, Hrvatska, a koji su prijavljeni u nefrološku skrb u vremenu od 01. siječnja 2008. do 30. rujna 2017. godine. Bolesnike smo podijelili u tri grupe s obzirom na predijaliznu edukaciju ili nadomjesno liječenje. REZULTAT I ZAKLJUČAK. Istraživanje je obuhvatilo 634 bolesnika. U grupi PEP analizirali smo 328 (51, 7%) bolesnika, u grupi PD bez PEP 57 (9, 0%) bolesnika i u grupi HD bez PEP 249 (39, 3%). Analizom PEP grupe utvrđeno je da od ukupno 328 bolesnika, koji su prisustvovali edukacijskom programu 126 bolesnika su u praćenju, nisu još započeli nadomjesno liječenje. Od 202 (100%) koji su započeli nadomjesno liječenje 72 (35, 64%) je započelo PD, 124 (61, 38%) hemodijalizu i 6 (2, 97%) je preemtivno transplantirano. Od 126 bolesnika koji još nisu započeli nadomjesno liječenje 43 (34, 12%) izabralo je PD kao prvi, osobni odabir liječenja. Analizom podataka pokazao je u dobi 3 ; p (p-value) 1=0, 37, n (broj bolesnika) 1=72, p 2=0, 19, n2=57, p=0, 027 i u dobi 4 sa korekcijom: p1=0, 40, n1=78, p2=0, 19, n2=57, p=0, 010. Odnosno da bolesnici iz skupine PEP statistički značajno više odabiru PD nego bolesnici iz skupine bez PEP (p<0, 05). Predijalizni edukacijski program i postizanjem pismenosti o zdravlju kao i predijaliznim liječenjem anemije, malnutricije i mineralo-koštanih poremećaja možemo poboljšati kontrolu pridruženih bolesti, utjecati na čimbenike za razvoj kardiovaskularnih bolesti i odabrati najučinkovitiju metodu nadomjesnog liječenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Klinički bolnički centar Rijeka,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci

Profili:

Avatar Url Božidar Vujičić (autor)

Avatar Url Lidija Orlić (autor)

Avatar Url Ivan Bubić (autor)

Avatar Url Sanjin Rački (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.diatransplant.org

Citiraj ovu publikaciju:

Devčić, Bosiljka; Vujičić, Božidar; Šimac, Daniel Victor; Rundić, Anamaria; Babić, Vesna; Nedeljković, Lela; Colić, Marina; Bubić, Ivan; Orlić, Lidija; Rački, Sanjin
Da li strukturirana predijalizna edukacija (PEP) može utjecati na izbor nadomjesnog bubrežnog liječenja // Knjiga sažetaka -7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije, DiaTransplant 2018
Opatija, Hrvatska, 2018. str. 96-96 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Devčić, B., Vujičić, B., Šimac, D., Rundić, A., Babić, V., Nedeljković, L., Colić, M., Bubić, I., Orlić, L. & Rački, S. (2018) Da li strukturirana predijalizna edukacija (PEP) može utjecati na izbor nadomjesnog bubrežnog liječenja. U: Knjiga sažetaka -7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije, DiaTransplant 2018.
@article{article, author = {Dev\v{c}i\'{c}, Bosiljka and Vuji\v{c}i\'{c}, Bo\v{z}idar and \v{S}imac, Daniel Victor and Rundi\'{c}, Anamaria and Babi\'{c}, Vesna and Nedeljkovi\'{c}, Lela and Coli\'{c}, Marina and Bubi\'{c}, Ivan and Orli\'{c}, Lidija and Ra\v{c}ki, Sanjin}, year = {2018}, pages = {96-96}, keywords = {Strukturirana predijalizna edukacija}, title = {Da li strukturirana predijalizna edukacija (PEP) mo\v{z}e utjecati na izbor nadomjesnog bubre\v{z}nog lije\v{c}enja}, keyword = {Strukturirana predijalizna edukacija}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dev\v{c}i\'{c}, Bosiljka and Vuji\v{c}i\'{c}, Bo\v{z}idar and \v{S}imac, Daniel Victor and Rundi\'{c}, Anamaria and Babi\'{c}, Vesna and Nedeljkovi\'{c}, Lela and Coli\'{c}, Marina and Bubi\'{c}, Ivan and Orli\'{c}, Lidija and Ra\v{c}ki, Sanjin}, year = {2018}, pages = {96-96}, keywords = {Strukturirana predijalizna edukacija}, title = {Da li strukturirana predijalizna edukacija (PEP) mo\v{z}e utjecati na izbor nadomjesnog bubre\v{z}nog lije\v{c}enja}, keyword = {Strukturirana predijalizna edukacija}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font