Pregled bibliografske jedinice broj: 961704
Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba
Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba // Knjiga sažetaka -7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije, DiaTransplant 2018
Opatija, Hrvatska, 2018. str. 84-84 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 961704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacija bolesnika – stilovi učenja odraslih osoba
Autori
Babić, Vesna ; Rundić, Anamaria ; Colić, Marina ; Vujičić, Božidar ; Rački, Sanjin ; Devčić, Bosiljka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka -7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije, DiaTransplant 2018
/ - , 2018, 84-84
Skup
7. hrvatski simpozij o nadomještanju bubrežne funkcije s meðunarodnim sudjelovanjem (DiaTransplant 2018)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.10.2018. - 14.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Edukacija , zdravstvena njega
Sažetak
CILJ. Bolesnici koji imaju potrebu za nadomještanjem bubrežne funkcije, prema hrvatskim i globalnim istraživanjima velikom dijelom su osobe starije životne dobi. Promjene vezane uz starost i one povezane s bolešću, utječu na poimanje starije osobe o sebi. Vidljive promjene fizičkog izgleda, slabija pokretljivost i smanjena mogućnost brige o sebi mogu utjecati na promjenu doživljaja vlastite vrijednosti i razine samopoštovanja. Učestaliji problemi zdravlja, fizička ili ekonomska ovisnost o drugoj osobi, ali i razni drugi gubici u starosti utječu na mijenjanje vlastite slike o sebi i uvjerenja o vlastitim sposobnostima i mogućnostima, te na promjenu razine samopoštovanja. MATERIJALI I METODE. Cilj obrazovnog rada sa ovim bolesnicima je naučiti uspješno primjenjivati potrebna znanja i vještine njege ili primjeniti propisanu vrstu liječenja, razvijajući samopouzdanje u svladavanju nesigurnosti i zbunjenosti zbog novonastale bolesti. Uspješnost medicinske sestre - edukatora ne mjeri se samo njezinim stručnim znanjem, nego i vještinom komuniciranja s bolesnikom, no posjedovanje interpersonalnih vještina (empatija, tolerancija, aktivno slušanje drugih, poštovanje...) temelj je za pružanje kvalitetne zdravstvene njege. REZULTAT I ZAKLJUČAK. Medicinska sestra kao dio edukacijskog tima u poučavanju odraslih osoba trebala bi imati osnovne spoznaje o čimbenicima koji određuju spremnost za učenje u bolesnika koji su istovremeno i osobe starije životne dobi: fiziološki (dob, spol, zdravlje, vrsta bolesti), kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje), emocionalni (samopouzdanje, samopoštovanje, slika o sebi), motivacijski, te postojeće predznanje o bolesti i liječenju i ukupno osobno iskustvo pojedinca. Njihove potrebe i interesi polazne su smjernice za osmišljavanje obrazovnih aktivnosti pa je uloga uspješnog edukatora da ih usmjerava i potiče tako da uvažava specifičnosti učenja odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Klinički bolnički centar Rijeka