Pregled bibliografske jedinice broj: 961676
O pitanju teorijske (ne)utemeljenosti strategija učenja jezika
O pitanju teorijske (ne)utemeljenosti strategija učenja jezika // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 66 (2017), 4.; 573-587 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 961676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O pitanju teorijske (ne)utemeljenosti strategija učenja jezika
(On the issue of the theoretical foundation of language learning strategies)
Autori
Lazarić, Lorena ; Vičević Ivanović, Sanja
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 66
(2017), 4.;
573-587
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
definicija strategija učenja jezika, samoregulirano učenje, teorijska objašnjenja strategija učenja jezika
(definition of language learning strategies ; self-regulated learning ; theoretical models of language learning strategies)
Sažetak
Znanstveno-istraživačko bavljenje strategijama učenja jezika, sporadično u 1970-im i 1980-im godinama, doživjelo je svoj vrhunac krajem 20. stoljeća, no od tada je znanstveni interes za ovo područje ponovno oslabio. Zatišje se može pripisati brojnim teorijskim i definicijskim nejasnoćama. S druge strane, nekadašnje zanimanje praktičara za strategije učenja jezika ni danas ne opada. Stoga ovaj rad tematizira teorijsku podlogu strategija učenja jezika kao osnovnu pretpostavku za njihovo znanstveno utemeljeno istraživanje u nastavnoj praksi stranih jezika. U prvom se dijelu rada uvidom u odabrane modele strategija učenja jezika analizira mogućnost stvaranja čvrstoga teorijskog polazišta, dok se u drugom dijelu problematizira njihovo terminološko i definicijsko određenje. Elaboriranjem ključnih problema nastoji se ukazati na nužnost njihova intra- i interdisciplinarnoga rješavanja kako bi empirijsko istraživanje imalo teorijsku podlogu te ponudilo znanstveno utemeljene pedagoške implikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts