Pregled bibliografske jedinice broj: 961445
Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh
Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh // Primenjena psihologija, 11 (2018), 3; 325-344 doi:10.19090/pp.2018.3.325-344 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 961445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti, ciljne orijentacije i školski uspjeh
(Personality traits, goals orientations and school achievement)
Autori
Vrdoljak, Gabrijela ; Lovaković, Izabela ; Kurtović, Ana
Izvornik
Primenjena psihologija (1821-0147) 11
(2018), 3;
325-344
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ciljne orijentacije, osobine ličnosti, školski uspjeh
(goal orientations, personality traits, school achievement)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati mogućnost predviđanja školskog uspjeha na temelju osobina ličnosti i ciljnih orijentacija. U istraživanju je sudjelovalo 222 učenika općih gimnazija, a sudjelovali su učenici drugog, trećeg i četvrtog razreda (65.8% djevojaka). Korišteni su Petofaktorski upitnik ličnosti i Upitnik ciljnih orijentacija, a za podatke o školskom uspjehu od učenika se tražilo da navedu prosjek ocjena na kraju prošle školske godine, te ocjenu iz hrvatskog jezika, matematike i prvog stranog jezika. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su kako su savjesnost i neuroticizam pozitivni prediktori prosjeka ocjena i ocjene iz hrvatskog jezika, otvorenost pozitivan, a ekstraverzija negativan prediktor ocjene iz stranog jezika. Vezano uz ciljne orijentacije pokazano je kako orijentacija na učenje pozitivno predviđa ocjenu iz hrvatskog jezika. Također, ciljna orijentacija na učenje predstavlja parcijalni medijator odnosa između savjesnosti i ocjene iz hrvatskog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Akademik Dizin
- arastirmax
- asos
- EBSCO
- Index Copernicus
- OCLC WorldCat
- University of Cambridge