Pregled bibliografske jedinice broj: 961405
Rasprava kao komunikacijska vještina u nastavi hrvatskoga jezika
Rasprava kao komunikacijska vještina u nastavi hrvatskoga jezika, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 961405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rasprava kao komunikacijska vještina u nastavi hrvatskoga jezika
(Discussion as a Communication Skill in Croatian Language Teaching)
Autori
Golub, Ana-Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.10
Godina
2018
Stranica
55
Mentor
Kolar Billege, Martina ; Vukojević, Zrinka
Ključne riječi
rasprava, jezično izražavanje, nastava hrvatskog jezika, komunikacijska vještina
(discussion, spoken language, communication skills, Croatian Language)
Sažetak
Ovaj rad se bavi raspravom, kao govornom vježbom u nastavi jezičnoga izražavanja.Cilj govornih vježbi je poticanje razvoja komunikacijskih vještina kao osnovne zadaće nastave Hrvatskoga jezika. Aktivnosti koje potiču uvježbavanje komunikacijske vještine potrebno je što više provoditi s učenicima. U skladu s time, cilj ovoga rada je upozoriti na važnost razvoja učeničkih komunikacijskih sposobnosti i istaknuti važnost rasprave kao govorne vježbe u ostvarivanju te zadaće.U radu je rasprava prikazana kao dio nastave jezičnoga izražavanja, kao govorna vježba te kao instrument za poticanje razvoja komunikacijske kompetencije. Nadalje, cilj je prikazati stupanj zastupljenosti rasprave u udžbeničkim kompletima kao nastavne jedinice i metodičkog instrumentarija. Provedeno istraživanje prikazat će raspravu unutar Nacionalnog okvirnog kurikuluma Republike Hrvatske te unutar kurikula Engleske i Australije. Istraživanje daje podatke i o zastupljenosti rasprave kao nastavne jedinice i metodičkog instrumentarija u dvanaest udžbenika i radnih bilježnica unutar područja jezika i jezičnog izražavanja. U istraživanje su uključena po dva udžbenička kompleta triju najzastupljenijih izdavača u Hrvatskoj za treći i četvrti razred osnovnih škola. U praktičnome dijelu diplomskog rada prikazan je mikrostrukturirani model nastavne jedinice učenja rasprave. Prikazani su i modeli nastavne jedinice rasprava u nastavi jezičnog izražavanje te implementiranja rasprave kao metodičkog instrumentarija u nastavi književnosti i medijske kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb