Pregled bibliografske jedinice broj: 960768
Poslovni plan
Poslovni plan // Poduzetništvo u malim i srednjim poduzećima / Oberman Peterka, Sunčica ; Delić, Anamarija ; Perić, Julija (ur.).
Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2016. str. 49-71
CROSBI ID: 960768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovni plan
(Business plan)
Autori
Blažević, Zrinka ; Bosnić, Irena ; Kiralj, Dragica ; Ribić, Damir ; Bedeković, Mladena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Poduzetništvo u malim i srednjim poduzećima
Urednik/ci
Oberman Peterka, Sunčica ; Delić, Anamarija ; Perić, Julija
Izdavač
Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Virovitica
Godina
2016
Raspon stranica
49-71
ISBN
978-953-8028-06-9
Ključne riječi
poslovni plan
(business plan)
Sažetak
Poslovni plan je sustavni prikaz i plan poduzetničke aktivnosti, bilo da se radi o potpuno novom poslovnom poduhvatu, novoj investiciji poduzeća koje već posluje ili da se radi o poduzeću koje je tek osnovano i započinje svoj životni ciklus. U poslovnoj terminologiji, koristi se naziv i investicijska studija, međutim, bez obzira na naziv, možemo ustvrditi da se radi o istom dokumentu. Prema Poslovnom rječniku Republike Hrvatske poslovni plan je dokument koji opisuje ciljeve nekog poslovnog projekta i način na koji će se ti ciljevi ostvariti. Poslovni plan je dokument koji sadrži cjelovito i potanko razrađeno obrazloženje o ulaganjima u posao s ocjenom očekivanih učinaka varijantnih rješenja za rizične situacije, što ih donosi buduće vrijeme (Žanić, 2000: 16). Poslovni plan nikako ne smije biti „lista lijepih želja“ poduzetnika, nego je ključno da bude napisan argumentirano, sa preciznim i točnim informacijama, potkrijepljen dokumentacijom koja je vjerodostojna i točna. Podaci se ne smiju izmišljati ili pisati prema vlastitoj procjeni bez jasnih argumenata zašto su napisani i iz kojih izvora su došle informacije. Da bi se smanjila neizvjesnost novog poslovnog poduhvata, potrebno je odrediti smjer kretanja poduzetničke aktivnosti, i pokušati odrediti alate koji će se koristiti u daljnjem usmjeravanju. Svaka poduzetnička aktivnost može se usporediti sa vožnjom broda, kojega kod kretanja kapetan usmjerava u željenom pravcu. Ukoliko se ne odredi smjer kretanja i postavi odredište kao cilj putovanja, vožnja neće imati smisla, i brod će plutati bez kontrole, ili će voziti u smjeru koji nije određen, a samim time, putnici nikada neće moći znati jesu li ili nisu stigli svome cilju. Upravo zato, da bi se izbjegla lutanja, ili eventualno nasukavanje, brod se mora usmjeriti jasno postavljenom ishodištu i smjeru putovanja. Svaki član posade mora točno znati koji su mu zadaci i koja je njegova uloga u cijelom sustavu, te kako on doprinosi napretku u ostvarenju željenog cilja. Isto tako kako bi poduzeće izbjeglo „nasukavanje“, te besciljno lutanje, potrebno je odmah u startu odrediti ciljeve i smjer kretanja. Jasno definirati zadatke i uloge svakome sudioniku pothvata kako bi mogao nedvosmisleno reći koja je njegova uloga u organizaciji i na koji način on doprinosi kretanju broda koji se zove poduzeće. Malo poduzeće će posebno u svojoj ranoj fazi razvoja naići na brojne probleme, izazove, turbulencije koje ga u svakome trenutku mogu baciti na hrid, gdje će završiti njegovo putovanje, a samim time i putovanje sve posade koja se na njemu nalazi. Poslovni plan zasigurno ima i svoje troškove izrade, koji mogu varirati, zavisno o veličini investicije i/ili veličini budućeg poduzeća. Svakako je bolje prije kretanja u novi poduhvat potrošiti određeni iznos sredstava, koji može biti i značajan, na izradu poslovnog plana, i shvatiti kako cijeli poduhvat nema smisla te odustati na vrijeme, nego bez plana krenuti u novi poslovni poduhvat, pribaviti sve potrebne resurse, uložiti značajna financijska sredstva i onda shvatiti kako poslovna ideja nema smisla i da je bolja opcija da se poslovni poduhvat nije ni započeo. U određenom broju slučajeva, poduzetnici se i zaduže za značajne iznose kredita, založe imovinu, potroše ušteđevinu, i onda bude prekasno, kada shvate da su sve izgubili.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Virovitici
Profili:
Mladena Bedeković
(autor)
Irena Bosnić
(autor)
Zrinka Blažević Bognar
(autor)
Damir Ribić
(autor)