Pregled bibliografske jedinice broj: 960411
Suradnja osnovnih škola i roditelja: uloga individualnih karakteristika nastavnika
Suradnja osnovnih škola i roditelja: uloga individualnih karakteristika nastavnika, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 960411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja osnovnih škola i roditelja: uloga individualnih karakteristika nastavnika
(Collaboration of primary schools and parents: the role of teacher’s individual characteristics)
Autori
Wagnes, Sabrina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
09.07
Godina
2018
Stranica
44
Mentor
Andreja Brajša-Žganec
Ključne riječi
suradnja škole i roditelja, nastavnici osnovnih škola, osobine ličnosti, zadovoljstvo životom, emocionalna kompetencija
(school and parent co-operation, elementary school teachers, personality traits, life satisfaction, emotional competence)
Sažetak
Ovo istraživanje provedeno je s ciljem upoznavanja suradnje škole i roditelja. Za procjenu suradnje korištena je poznata i provjeravana tipologija Joyce L. Epstein (1989) koja kategorizira aktivnosti uključenosti obitelji, škole i zajednice u šest tipova. S time u skladu, 158 nastavnika zagrebačkih osnovnih škola, ispunjavalo je Upitnik za nastavnike i roditelje u osnovnoškolskom obrazovanju (Epstein i Salinas, 1993) koji je mjerio Nastavničke stavove o uključenosti obitelji i zajednice, Nastavničke procjene važnosti komunikacije s obitelji, Nastavničke procjene važnosti uključenosti u aktivnosti učenja kod kuće i Nastavničke procjene roditeljskih odgovornosti. Nastavnici su ispunjavali i IPIP-15 (Milas, 2007), Skalu zadovoljstva životom (Diener, Emmons, Larsen i Griffin, 1985) te Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti (UEK – 15 ; Takšić, 2001). Analiza je pokazala pozitivnu povezanost između nastavničkih stavova i procjena suradnje. Također, Nastavničke procjene važnosti komunikacije s obitelji i Nastavničke procjene važnosti uključenosti u aktivnosti učenja kod kuće moguće je predvidjeti na temelju individualnih karakteristika i godina radnog iskustva kao nastavnika. Nadalje, nastavnici razredne nastave procjenjuju važnijima komunikaciju s obitelji i uključenost u aktivnosti učenja kod kuće od predmetnih nastavnika. Ovo istraživanje, unatoč nekim ograničenjima, nudi vrijedne smjernice za daljnja istraživanja i praktičan rad.
Izvorni jezik
Hrvatski