Pregled bibliografske jedinice broj: 960354
Analiza odgojnih vrijednosti u časopisu za djecu i mladež „Milodarke“
Analiza odgojnih vrijednosti u časopisu za djecu i mladež „Milodarke“ // Anafora, 5 (2018), 2; 295-313 doi:10.29162/ANAFORA.v5i2.3 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 960354 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza odgojnih vrijednosti u časopisu za djecu i mladež „Milodarke“
(Analysis of educational values in the journal for children and youth entitled Milodarke)
Autori
Lenard, Ivan ; Božić Lenard, Dragana
Izvornik
Anafora (1849-2339) 5
(2018), 2;
295-313
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
analiza sadržaja, elementi književnosti, odgoj i obrazovanje, promicanje pismenosti, učitelji
(content analysis, literature elements, education, fostering literacy, teachers)
Sažetak
Analizom sadržaja prvoga osječkog časopisa za djecu i mladež „Milodarke“, cilj je ovoga rada bio identificirati, kategorizirati i opisati odgojne vrijednosti promicane u časopisu. Časopis za djecu i mladež „Milodarke - list za hrvatsku mladež sa slikama“ počinje izlaziti u jesen 1913. godine, a prestaje u proljeće 1914. godine. Časopis je tiskan u pet brojeva, a pokrenut je kako bi djeca i mladež s područja grada Osijeka i tadašnjeg prostora Slavonije imaju primjereno odgojno i obrazovno štivo. Radom prevladava povijesna analiza sadržaja s udjelom kvantitativne analize. Kvantitativnom analizom utvrđen je opseg zastupljenosti elemenata dječje književnosti unutar časopisa i opseg utvrđenih odgojnih vrijednosti, a sadržajnom su analizom identificirane i opisane prepoznate odgojne vrijednosti unutar interpretiranih tekstova časopisa. Analizom smo utvrdili da su od dječjih književnih elemenata najviše zastupljene pjesme, zatim slijede pripovijesti i na kraju pouke. Sadržajnom smo analizom utvrdili da se najviše promoviraju odgojne vrijednosti iz kategorije obilježja osobnosti poput pravednosti, poštivanja odraslih, požrtvovnosti, mudrosti, ponosa, odanosti, snalažljivosti i poštenja. Zatim slijede odgojne vrijedne iz kategorije univerzalnih vrijednosti, obiteljskih vrijednosti i religijskih vrijednosti. U analiziranim tekstovima časopisa za djecu i mladež „Milodarke“ pronalaze se odgojne vrijednosti koje nam pokazuju da su se putem latentnoga poučavanja mogla stjecati sustavna znanja te razvijati osobnost djece i mladeži na prostorima tadašnjeg Osijeka i Slavonije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek
Profili:
Dragana Božić Lenard
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)