Pregled bibliografske jedinice broj: 960216
Bio jednom jedan dječak koji je…: diskursno-pragmatička funkcija odnosnih rečenica u dječjem pripovijedanju
Bio jednom jedan dječak koji je…: diskursno-pragmatička funkcija odnosnih rečenica u dječjem pripovijedanju // U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji / Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 303-314
CROSBI ID: 960216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bio jednom jedan dječak koji je…: diskursno-pragmatička funkcija odnosnih rečenica u dječjem pripovijedanju
(Once there was a boy who…: discursive-pragmatic function of relative clauses in children’s narrative)
Autori
Trtanj, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji
Urednik/ci
Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2018
Raspon stranica
303-314
ISBN
978-953-6965-72-4
Ključne riječi
dječji diskurs, pripovjedna sposobnost, diskursno-pragmatička funkcija, odnosne rečenice, predškolska i školska dob
(children's discourse, narrative ability, discursive-pragmatic function, relative clauses, preschool and school age)
Sažetak
U radu se opisuje uporaba odnosnih rečenica i njihova diskursno-pragmatička funkcija u dječjem pripovijedanju. U ispitivanju je sudjelovalo ukupno 60 djece u dobi od šest i osam godina. Dobne skupine čine šestogodišnjaci i osmogodišnjaci. Ispitivanje je obuhvatilo jednak broj ispitanika iz obiju dobnih skupina (30). Za potrebe ovoga rada uzorci govornoga jezika izdvojeni su situacijskim uzorkovanjem i obrađeni u programu za računalnu obradu govornoga jezika CLAN. Kao podražaj u ovom su istraživanju odabrane slike u nizu koje potiču proizvodnju složene pripovjedne strukture (Frog, where are you?, Mayer 1969). Odnosne su rečenice analizirane prema kategorijama koje su odredile Dasinger i Toupin (1994).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivana Trtanj
(autor)