Pregled bibliografske jedinice broj: 960121
Utjecaj obrazovne institucije na poticanje i razvoj poduzetništva
Utjecaj obrazovne institucije na poticanje i razvoj poduzetništva // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo, 6 (2016), 2; 133-145 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 960121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj obrazovne institucije na poticanje i razvoj poduzetništva
(The impact of educational institutions on the promotion and development of entrepreneurship)
Autori
Ribić, Damir ; Blažević, Zrinka
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo (1849-8310) 6
(2016), 2;
133-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
obrazovanje ; poduzetništvo ; poduzetničke kompetencije ; poduzetnička aktivnost ; utjecaj obiteljskog okruženja
(education ; entrepreneurship ; entrepreneurial competences ; Enterprise activity ; the influence of the family environment)
Sažetak
Temeljni je zadatak obrazovne institucije, koja je svoje studijske programe usmjerila na obrazovanje budućih poduzetnika, osposobljavanje studenata za upravljanje organizacijama i/ili pojedinim dijelovima organizacije. Jedna od pretpostavki je sustavno usvajanje i razvijanje poduzetničke kompetencije što omogućuje svakom pojedincu lakše prepoznavanje vlastitih potencijala, čime se potiče određeni dio studenata na aktivno promišljanje o samostalnom pokretanju vlastitog poduzetničkog poduhvata. Razvoj ljudskih potencijala nužan je za poticanje poduzetničkog duha koji bi se uklapao u poželjna društveno- ekonomska kretanja nacionalnog gospodarstva. Navedena problematika nametnula je cilj istraživanja koji je usmjeren na analizu utjecaja obrazovne institucije na promišljanje i želju studenata za pokretanje vlastitog poduzetničkog pothvata. Određeni dio studenata svakako je i prije upisa na studij razmišljao o tome, međutim, u određenom dijelu studentske populacije obrazovna institucija bila je ključni motivator koji ih je potaknuo na promišljanje o tome da jednog dana postanu poduzetnici. Stoga je predmetno istraživanje usmjereno na jačinu i smjer utjecaja nastavnog kadra na razmišljanje i generiranje poduzetničkih ideja kod studenata koje potencijalno mogu prerasti u poduzetnički pothvat te raste li ta želja u studentima sa svakom višom godinom završetka studija. Drugi cilj istraživanja usmjeren je na jačinu i smjer intenziteta utjecaja obrazovne institucije na poticanje o promišljanju nastavka vođenja i daljnjeg razvoja poduzetničkog pothvata kod studenata čiji se roditelji već bave nekom vrstom poduzetničke aktivnosti. U svrhu ostvarivanja cilja rada provest će se istraživanje anketom među populacijom studenata Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, na uzorku od 300 studenata dodiplomske i diplomske razine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Virovitici