Pregled bibliografske jedinice broj: 960092
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti // Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu : znanstvena monografija / Krolo, Ligija ; Vučenović, Dario (ur.).
Zadar : Split: Društvo psihologa Zadar ; Udruga Montessori pedagogije Split, 2018. str. 119-141
CROSBI ID: 960092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti
(Emotional and cognitive development - role of emotional intelligence and competence)
Autori
Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara ; Vučenović, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu : znanstvena monografija
Urednik/ci
Krolo, Ligija ; Vučenović, Dario
Izdavač
Društvo psihologa Zadar ; Udruga Montessori pedagogije Split
Grad
Zadar : Split
Godina
2018
Raspon stranica
119-141
ISBN
978-953-58632-0-5
Ključne riječi
Emocionalni i kognitivni razvoj, emocionalna inteligencija, emocionalne kompetencije
(Emotional and cognitive development, emotional intelligence, emotional competence)
Sažetak
Kognitivni i emocionalni razvoj preklapaju se i u međusobnoj su interakciji. Nekada se smatralo da emocije treba pod svaku cijenu isključiti iz naše kognicije, jer one samo mogu poremetiti naše razumno djelovanje. Međutim, vrlo brzo se uvidjelo da je "razum bez emocija impotentan, emocije bez razuma slijepe" (Tomkins, 1962). Koncept koji je devedesetih godina prošlog stoljeća ujedinio ove dvije važne sfere naše osobnosti je emocionalna inteligencija. Autori koncepta Jack Mayer i Peter Salovey smatraju da ona , , općenito označava sposobnost prepoznavanja značenja emocionalnog sklopa, kao i prosuđivanje i rješavanje problema vezanih za emocionalni kontekst''. To je moderan koncept prilagođen demokratičnim kulturama, jer ne inzistira na diktiranim mjerilima emocionalnog ponašanja. U izlaganju će biti opisane najvažnije suvremene teorije inteligencije i njihove razvojne komponente. Uloga i važnost emocija u razvoju djeteta bit će prikazani kroz primjere i realne situacije. Kroz primjere će također biti opisano kako emocija i kognicija uspješno koegzistiraju u konceptu emocionalne inteligencije i doprinose našem boljem i sretnijem životu. Kako se emocionalna inteligencija razvija tijekom čitavog života, moguće ju je poticati, a za to su već izrađeni i provjereni programi za različite uzraste. Prijedlogom Nacionalnog kurikuluma međupredmetne teme, koji predviđa uvođenje emocionalnih i socijalnih sadržaja kroz sve obrazovne cikluse, konačno bi se priznao status i važnost tih sadržaja u razvoju životnih vještina i kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci