Pregled bibliografske jedinice broj: 960089
Uloga romana i bajki Ivane Brlić-Mažuranić u oblikovanju odgojnih vrijednosti
Uloga romana i bajki Ivane Brlić-Mažuranić u oblikovanju odgojnih vrijednosti, 2018., doktorska disertacija, Doktorska škola društveno-humanistčkih znanosti, Osijek
CROSBI ID: 960089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga romana i bajki Ivane Brlić-Mažuranić u oblikovanju odgojnih vrijednosti
(The role of novels and fairy tales by Ivana Brlić-Mažuranić in the shaping of educational values)
Autori
Huljev, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Doktorska škola društveno-humanistčkih znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
14.06
Godina
2018
Stranica
244
Mentor
Mlinarević, Vesnica ; Radić, Stjepan
Ključne riječi
Ivana Brlić-Mažuranić ; književnost ; odgoj ; vrijednosti ; odgojne vrijednosti ; udžbenici za hrvatski jezik i književnost
(Ivana Brlić-Mažuranić ; literature ; education ; values ; educational values ; Croatian Language and Literature textbooks)
Sažetak
U doktorskoj disertaciji iščitane su, tipologizirane i metodološki uokvirene odgojne vrijednosti u romanima i bajkama Ivane Brlić- Mažuranić. U radu su pedagoški aspekti vrijednosnih sustava iščitani ponajprije u kontekstu odgojnih znanosti. Pojmu se vrijednosti pristupilo iz različitih znanstvenih disciplina, pa je time i tema rada interdisciplinarna. Problem vrijednosti promatran je u širem okviru društveno- humanističkih znanosti oslanjajući se na središnju metodologiju istraživanja iz područja pedagogije, ali i na teoretičare, pristupe i literaturu iz područja sociologije, psihologije, filozofije i teologije. Analitički korpus osim književnih djela autorice u disertaciji proširen je i osobnim pismima, znanstvenom i novinskom kritikom kao i internetskim izvorima posvećenima etičkim implikacijama promatranog autoričinog opusa. Analizom je utvrđeno da romani i bajke Ivane Brlić-Mažuranić obiluju odgojnim vrijednostima. Također, u disertaciji je analizirano 98 udžbenika za nastavu iz hrvatskoga jezika i književnosti prema zastupljenosti autoričinih ulomaka. Analizom je utvrđeno da u udžbenicima prevladavaju doslovna pitanja što dovodi do zaključka da se ulomci autoričinih tekstova dovoljno vrijednosno kritički ne propituju. No budući da romani i bajke Ivane Brlić-Mažuranić donose bitne odgojne vrijednosti, zastupljenost bi autoričinih ulomaka u udžbeničkoj građi za hrvatski jezik i književnost trebala biti mnogo veća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek