Pregled bibliografske jedinice broj: 960035
Što bi socijalni radnik radio u članku 100, Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi?
Što bi socijalni radnik radio u članku 100, Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi? // 1. Hrvatska konferencija - socijalni rad u odgoju i obrazovanju: Ima li mjesta socijalnom radu u školi 21. stoljeća?
Zagreb, Hrvatska, 2018. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 960035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što bi socijalni radnik radio u članku 100, Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi?
(What would be the role of social worker in the article 100. Regulation of education in primary and secondary school (in Croatia)?)
Autori
Berc, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
1. Hrvatska konferencija - socijalni rad u odgoju i obrazovanju: Ima li mjesta socijalnom radu u školi 21. stoljeća?
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje, učenici, rizici, socijalni rad, Zakon
(education, students, risks, social work, Regulation)
Sažetak
Ciljevi odgoja i obrazovanja bazirani su na osiguravanju sustavnog poučavanja učenika, poticanja i unapređivanja njihovog intelektualnog, tjelesnog, estetskog, društvenog, moralnog i duhovnog razvoja u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima. Iskustva pokazuju da se u nekim situacijama unatoč uloženim velikim naporima, škola kao obrazovna i odgojna ustanova ipak suočava s izazovima u pružanju potrebne podrške učenicima kako bi se otklonile prepreke za njihov obrazovni, odgojni i socijalizacijski proces učenika. Podaci pokazuju porast slučajeva nasilja među djecom u školi, koje se nastavljalo na školskim igralištima, na internetu i putem mobitela, pri čemu je dob počinitelja nasilja sve niža. Mladi sve ranije počinju konzumirati duhan i alkohol i neka druga sredstva koja potiću ovisnost. Zabilježen je i porast broja djece koja dolaze iz obitelji koje žive ispod praga siromaštva, kao i porast broja djece koja prolaze kroz razdoblje razvoda braka roditelja i prilagodbe na novu obiteljsku situaciju. Stručna služba koja je definirana u članku 100 st. 4 Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi trebala bi imati ulogu pravovremenog procjenjivanja socijalnih, razvojnih i obrazovnih rizika učenika, interveniranja u složenim problemskim situacijama (pr. nasilja) i preveniranja različitih rizika koji prate period odrastanja djece i mladih. Procjena socijalnog statusa učenika, organiziranje podrške učenicima koji dolaze iz obitelji slabijeg imovinskog statusa, kreiranje programa podrške učenicima s problemima u ponašanju, integracija djece s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja te uspostavljanje pravovremene suradnje s institucijama i ustanovama, savjetovanje, informiranje i upućivanje roditelja u ostvarivanju njihovih prava i obveza, osobito iz područja zdravstvene i socijalne skrbi i drugo su područja rada u kojima socijalni rad može biti izvor učinkovite profesionalne podrške školi i njenim dosadašnjim resursima. Škola je dakle, očito prostor u kojem se ne odvijaju samo procesi isključivo vezani uz obrazovanje i odgoj, nego i uz procese koji su duboko vezani uz socijalizaciju i učenje životnih vještina učenika, jer je škola socijalni, a ne samo obrazovni prostor. Što i zašto bi socijalni radnik u tom smislu radio u članku 100, st. 4 navedenog Zakona bit će više riječi u ovom izlaganju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti