Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 959989

Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj


Škojo, Tihana
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj // 2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 959989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj
(Changes in didactical structuring of music teaching in the Republic of Croatia)

Autori
Škojo, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena nastava, otvoreni kurikulum, didaktičko strukturiranje
(music teaching, open curriculum, didactic structuring)

Sažetak
Početkom dvadeset prvog stoljeća, u sklopu reformskih nastojanja usmjerenih prema povećanju učinkovitosti obrazovnog sustava Republike Hrvatske, donesen je Hrvatski nacionalni obrazovni standard sa svrhom da tradicionalni pristup obrazovanju, temeljen na programima i nastavnicima, usmjeri na učenike i razvoj njihovih postignuća. Za glazbenu su nastavu u osnovnoj školi promjene koje je donio HNOS označile početak otvorenog modela, gdje se na temelju obvezne sadržajne jezgre nastavniku omogućava slobodno odabiranje aktivnosti.Smanjenjem opsega gradiva i selekcijom nastavnog sadržaja nastavnici su došli u mogućnost samostalno kreirati nastavni program i provesti poučavanje s realno ostvarivim nastavnim sadržajem. Daljnje značajne promjene u nastavi sustavno se ostvaruju tijekom posljednjih deset godina kurikulumskim usmjerenjem, koje nalaže novo oblikovanje znanja te promjene u organizaciji rada. Značajna smjernica u usklađivanju obrazovnog sustava snovim obrazovnim težnjama ostvarena je donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma, razvojnog dokumenta usmjerenog s prijenosa znanja na razvoj kompetencija. Posljednji, zasad još uvijek nerealiziran, pokušaj unaprjeđivanjaobrazovnog sustava i usklađivanja sa suvremenim odgojno-obrazovnim potrebama i interesima učenika zamišljen je u okviru niza mjera pod zajedničkim nazivom Cjelovita kurikularna reforma. U radu se prikazuje istraživanje koje je provedeno s ciljem utvrđivanja didaktičkog strukturiranja kurikuluma glazbenog obrazovanja u osnovnim školama i gimnazijama s aspekta nastavnog sadržaja na uzorku pojedinih županija Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazuju na problem prevelikog opsega i dubine nastavnog sadržaja u nastavi glazbene kulture i umjetnosti te na nesuglasje između nastavnog programa i glazbenih preferencija učenika. Dobivenim je rezultatima aktualizirana potreba za značajnijim iskorakom nastavnika u pojedinim didaktičkim elementima s ciljem praktičnog oživljavanja otvorenog nastavnog procesa s aktivnim uključivanjem učenika u planiranje i realizaciju nastavnog sata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj // 2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
Škojo, T. (2018) Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj. U: 2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju".
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2018}, keywords = {glazbena nastava, otvoreni kurikulum, didakti\v{c}ko strukturiranje}, title = {Promjene u didakti\v{c}kom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj}, keyword = {glazbena nastava, otvoreni kurikulum, didakti\v{c}ko strukturiranje}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2018}, keywords = {music teaching, open curriculum, didactic structuring}, title = {Changes in didactical structuring of music teaching in the Republic of Croatia}, keyword = {music teaching, open curriculum, didactic structuring}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font