Pregled bibliografske jedinice broj: 959989
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj // 2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 959989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj
(Changes in didactical structuring of music teaching in the Republic of Croatia)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena nastava, otvoreni kurikulum, didaktičko strukturiranje
(music teaching, open curriculum, didactic structuring)
Sažetak
Početkom dvadeset prvog stoljeća, u sklopu reformskih nastojanja usmjerenih prema povećanju učinkovitosti obrazovnog sustava Republike Hrvatske, donesen je Hrvatski nacionalni obrazovni standard sa svrhom da tradicionalni pristup obrazovanju, temeljen na programima i nastavnicima, usmjeri na učenike i razvoj njihovih postignuća. Za glazbenu su nastavu u osnovnoj školi promjene koje je donio HNOS označile početak otvorenog modela, gdje se na temelju obvezne sadržajne jezgre nastavniku omogućava slobodno odabiranje aktivnosti.Smanjenjem opsega gradiva i selekcijom nastavnog sadržaja nastavnici su došli u mogućnost samostalno kreirati nastavni program i provesti poučavanje s realno ostvarivim nastavnim sadržajem. Daljnje značajne promjene u nastavi sustavno se ostvaruju tijekom posljednjih deset godina kurikulumskim usmjerenjem, koje nalaže novo oblikovanje znanja te promjene u organizaciji rada. Značajna smjernica u usklađivanju obrazovnog sustava snovim obrazovnim težnjama ostvarena je donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma, razvojnog dokumenta usmjerenog s prijenosa znanja na razvoj kompetencija. Posljednji, zasad još uvijek nerealiziran, pokušaj unaprjeđivanjaobrazovnog sustava i usklađivanja sa suvremenim odgojno-obrazovnim potrebama i interesima učenika zamišljen je u okviru niza mjera pod zajedničkim nazivom Cjelovita kurikularna reforma. U radu se prikazuje istraživanje koje je provedeno s ciljem utvrđivanja didaktičkog strukturiranja kurikuluma glazbenog obrazovanja u osnovnim školama i gimnazijama s aspekta nastavnog sadržaja na uzorku pojedinih županija Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazuju na problem prevelikog opsega i dubine nastavnog sadržaja u nastavi glazbene kulture i umjetnosti te na nesuglasje između nastavnog programa i glazbenih preferencija učenika. Dobivenim je rezultatima aktualizirana potreba za značajnijim iskorakom nastavnika u pojedinim didaktičkim elementima s ciljem praktičnog oživljavanja otvorenog nastavnog procesa s aktivnim uključivanjem učenika u planiranje i realizaciju nastavnog sata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost