Pregled bibliografske jedinice broj: 959936
Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij
Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 959936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko
obrazovanje prilagodbi na studij
(The contribution of parental involvement in higher
education to the adjustment to college)
Autori
Grgić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
61
Mentor
Marina Merkas
Ključne riječi
prilagodba na studij ; podrška roditelja ; kontrola roditelja ; akademski uspjeh
(adjustment to college ; parental support ; parental control ; academic achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri i kako roditeljska uključenost u fakultetsko obrazovanje pridonosi objašnjenju prilagodbe na studij, kao i razlike u prilagodbi na studij te majčinoj i očevoj uključenosti u fakultetsko obrazovanje s obzirom na razinu studija, mjesto stanovanja za vrijeme studiranja i postignuti akademski uspjeh. U istraživanju je sudjelovalo 268 studenata, a korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Test studentske prilagodbe (Pennebaker, Colder i Sharp, 1990) i Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje (Smojver- Ažić, Martinac Dorčić i Juretić, 2015). Rezultati pokazuju kako ne postoji razlika u prilagodbi studiju s obzirom na razinu studija, mjesto stanovanja za vrijeme studiranja te postignuti akademski uspjeh. Rezultati također pokazuju kako studenti koji za vrijeme studiranja ne žive s roditeljima izvještavaju o višoj i majčinoj i očevoj podršci u odnosu na studente koji za vrijeme studiranja žive s roditeljima. Studenti višeg akademskog uspjeha izvještavaju o nižoj kontroli od oba roditelja u odnosu na studente nižeg akademskog uspjeha. Rezultati pokazuju kako je bolja prilagodba na studij, odnosno više pozitivnog afekta povezano s majčinom i očevom podrškom. Rezultati provedenih hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju kako i majčina i očeva podrška pridonose boljoj prilagodbi na studij u studenata te kako očeva kontrola pridonosi slabijoj prilagodbi na studij u studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb