Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 959936

Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij


Grgić, Mirela
Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju, Zagreb


CROSBI ID: 959936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij
(The contribution of parental involvement in higher education to the adjustment to college)

Autori
Grgić, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju

Mjesto
Zagreb

Datum
28.09

Godina
2018

Stranica
61

Mentor
Marina Merkas

Ključne riječi
prilagodba na studij ; podrška roditelja ; kontrola roditelja ; akademski uspjeh
(adjustment to college ; parental support ; parental control ; academic achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri i kako roditeljska uključenost u fakultetsko obrazovanje pridonosi objašnjenju prilagodbe na studij, kao i razlike u prilagodbi na studij te majčinoj i očevoj uključenosti u fakultetsko obrazovanje s obzirom na razinu studija, mjesto stanovanja za vrijeme studiranja i postignuti akademski uspjeh. U istraživanju je sudjelovalo 268 studenata, a korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Test studentske prilagodbe (Pennebaker, Colder i Sharp, 1990) i Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje (Smojver- Ažić, Martinac Dorčić i Juretić, 2015). Rezultati pokazuju kako ne postoji razlika u prilagodbi studiju s obzirom na razinu studija, mjesto stanovanja za vrijeme studiranja te postignuti akademski uspjeh. Rezultati također pokazuju kako studenti koji za vrijeme studiranja ne žive s roditeljima izvještavaju o višoj i majčinoj i očevoj podršci u odnosu na studente koji za vrijeme studiranja žive s roditeljima. Studenti višeg akademskog uspjeha izvještavaju o nižoj kontroli od oba roditelja u odnosu na studente nižeg akademskog uspjeha. Rezultati pokazuju kako je bolja prilagodba na studij, odnosno više pozitivnog afekta povezano s majčinom i očevom podrškom. Rezultati provedenih hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju kako i majčina i očeva podrška pridonose boljoj prilagodbi na studij u studenata te kako očeva kontrola pridonosi slabijoj prilagodbi na studij u studenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirela Grgić (autor)

Avatar Url Marina Merkaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grgić, Mirela
Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju, Zagreb
Grgić, M. (2018) 'Doprinos roditeljske uključenosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij', diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grgi\'{c}, Mirela}, year = {2018}, pages = {61}, keywords = {prilagodba na studij, podr\v{s}ka roditelja, kontrola roditelja, akademski uspjeh}, title = {Doprinos roditeljske uklju\v{c}enosti u fakultetsko obrazovanje prilagodbi na studij}, keyword = {prilagodba na studij, podr\v{s}ka roditelja, kontrola roditelja, akademski uspjeh}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grgi\'{c}, Mirela}, year = {2018}, pages = {61}, keywords = {adjustment to college, parental support, parental control, academic achievement}, title = {The contribution of parental involvement in higher education to the adjustment to college}, keyword = {adjustment to college, parental support, parental control, academic achievement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font