Pregled bibliografske jedinice broj: 959434
Analiza međugeneracijskih razlika i motiva za ulazak u poduzetničke aktivnosti
Analiza međugeneracijskih razlika i motiva za ulazak u poduzetničke aktivnosti, 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 959434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza međugeneracijskih razlika i motiva za ulazak u poduzetničke aktivnosti
(Analysis of generation differences and motives for entering entrepreneurial activities)
Autori
Skrbin, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
79
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
poduzetništvo, poduzetničke aktivnosti, generacija, međugeneracijske razlike, motivacija
(entrepreneurship, entrepreneurial activities, generations, generation differences, motivation)
Sažetak
Tržište rada bogato je različitim profilima i dobnim skupinama pojedinaca. Teško je zadovoljiti potrebe svake od generacija i razumjeti na koji način funkcioniraju. Kako bi privukli zaposlenike odjeli za ljudske resurse moraju razviti strategije koje će primjenjivati za svaku od generacija kako bi ih privukli, zadržali i motivirali. Ipak, dosta se pojedinaca odlučuje odbaciti tradicionalan stil rada u poduzeću te pokrenuti svoj posao. Težnja za pokretanjem vlastitog poduzetničkog pothvata sve je veća među pojedincima te se svakodnevno razmišlja o novim idejama i mogućnostima samozapošljavanja. Međutim, velik se broj ideja ne provede u djelo. Cilj ovog rada je istražiti stavove različitih generacija prema poduzetničkim aktivnostima i dobiti uvid u razloge zbog kojih bi svaka od generacija pokrenula vlastito poduzeće, te što ih sprječava u istome. Istraživanje je provedeno u rujnu 2018. godine putem anketnog upitnika na uzorku od 176 ispitanika podijeljenih u četiri dobne skupine. Rezultati istraživanja pokazali su kako najveću ambiciju za pokretanjem vlastitog poduzeća ima generacija X, dok najmanju ima generacija Z. Najvažniji čimbenik prilikom odabira posla za svaku od generacija je ravnoteža između privatnog i poslovnog života, a razlog zbog kojeg bi ušli u poduzetničke aktivnosti je želja za uspjehom. S druge strane, većina ispitanika smatra kako je poduzetništvo prerizično. Moguće je zaključiti kako generacije nisu previše informirane o načinima ulaska u poduzetničke aktivnosti, kao ni izvorima financiranja, budući da njih 69% ne zna kome bi se obratili za financijsku potporu prilikom ulaska u poduzetničke aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, specijalistički diplomski stručni studij Ekonomika poduzetništva