Pregled bibliografske jedinice broj: 959430
Ponašanje mladih kupaca prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj
Ponašanje mladih kupaca prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj, 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 959430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanje mladih kupaca prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj
(Behavior of young buyers clothing in Croatia)
Autori
Dubravec, Leona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
93
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
ponašanje kupaca, održivi razvoj, rabljena odjeća, ekonomija dijeljenja, kolaborativna potrošnja
(customer behavior, sustainable development, used clothing, sharing economy, collaborative consumption)
Sažetak
Predmet ovog diplomskog rada je ponašanje potrošača prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj. U današnjim uvjetima svjetska potrošnja prošla je granicu održivosti i tako dovela ekosustave u neravnotežu. Zbog negativnog utjecaja potrošnje i proizvodnje na okoliš, održivost je postala imperativ, kao način života za potrošače. Ako se potrošnja stanovništva nastavi kretati istom stopom, buduće generacije bi mogle biti ozbiljno ugrožene jer neće imati dovoljno prirodnih resursa neophodnih za život. Upravo se iz tog razloga neprestano naglašava važnost i percepcija etičkog ponašanja kupaca prilikom kupovine pa tako i prilikom kupovine rabljene odjeće jer na taj način potrošač može pridonijeti samostalno očuvanju prirodnih resursa. Obzirom da su resursi ograničeni, ekonomija dijeljenja i kolaborativna potrošnja odjeće čini se logičnim slijedom i savjesnim načinom poslovanja kojim se smanjuje hiperprodukcija dobara i gomilanje otpada, omogućujući maksimalno iskorištavanje dobra koja postoje, a da se pritom stvara nova vrijednost za okolinu. Cilj ovog rada je odrediti ponašanje mladih kupaca prilikom kupovine rabljene odjeće u Hrvatskoj kroz analiziranje njihovih navika i stavova. Za potrebe teorijskog dijela rada provedeno je sekundarno istraživanje te su korištene znanstvene i stručne publikacije, Internetske stranice, stranice stručnih časopisa u području trgovine, kao što su časopis „Ja trgovac“, „Suvremena trgovina“ i drugi. Empirijsko istraživanje provedeno je korištenjem „online“ anketnog upitnika putem društvene mreže „Facebook“ i stranice „mojekrpice.hr“ te anketnim upitnikom za osobno popunjavanje u „second hand“ prodavaonicama „Textile house“. Provedenim istraživanjem zaključuje se da ispitanici najčešće kupuju rabljenu odjeću u „second hand“ prodavaonicama, a kao najčešći razlog takve vrste kupovine navode mogućnost isprobavanja odjeće i opipljivost robe. Informacije o rabljenoj odjeći ispitanici najčešće dobivaju na mjestu kupnje dok raznolikost ponude i cijenu navode kao najvažnije čimbenike koji utječu na njihov odabir prodajnog mjesta gdje kupuju rabljenu odjeću. Rezultatima istraživanja zaključuje se da većina ispitanika primjenjuje ekološki prihvatljivo ponašanje te ih većina planira u budućnosti kupovati rabljenu odjeću zbog uštede.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina