Pregled bibliografske jedinice broj: 959427
Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo kao kanal distribucije mesa i mesnih prerađevina
Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo kao kanal distribucije mesa i mesnih prerađevina, 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 959427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo kao kanal distribucije mesa i mesnih prerađevina
(Family agricultural economy as a distribution channel of meat and meat products)
Autori
Jukić, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
63
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo, mesna industrija, tržište mesa, kanali distribucije, primarno istraživanje.
(family farm, meat industry, meat market, distribution channels, primary research.)
Sažetak
Trgovina na malo, odnosno maloprodaja obuhvaća kupnju robe radi daljnje prodaje potrošačima za osobnu uporabu ili uporabu u kućanstvu, kao i profesionalnim korisnicima ako za tu prodaju nije potrebno ispunjavanje dodatnih minimalnih tehničkih i drugih uvjeta propisanih posebnim propisima. Trgovina na malo obavlja se u prodavaonicama ili izvan prodavaonica. Maloprodaja izvan prodavaonica odvija se putem kioska, benzinske postaje, prodaje putem automata, otvorenog prodajnog prostora, štandova i klupa, pokretne prodaje, izravne prodaje, prodaje na daljinu i drugih oblika. Dinamično i konkurentno tržište koje karakterizira sve veći uvoz proizvoda slabije kvalitete, ali i loše nutritivne vrijednosti dovodi do potrebe za suradnjom s lokalnim proizvođačima hrane provjerenog podrijetla u ovom slučaju OPG-a. Potrošači su sve više zainteresirani za potrošnju ekološki proizvedene hrane, u ovom slučaju mesa i mesnih prerađevina. To je rezultat povećane ekološke svijesti i rastuće zabrinutosti za osobno zdravlje, stoga prodavaonice zdrave hrane i trgovački lanci proširuju svoje asortimane. Cilj i predmet rada je objasniti i analizirati koncept i tržište mesa i mesnih prerađevina te prodaju istih putem vlastitog obiteljskog gospodarstva (OPG). Radi se o izravnoj prodaji, dakle bez posrednika, i distribuciji vlastitog domaćeg mesa „većim“ trgovcima na tržištu koje isto prodaju krajnjim korisnicima, odnosno potrošačima. U istraživačkom dijelu rada provedeno je putem anketnog upitnika istraživanje stavova i preferencija kupaca domaćeg mesa putem obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina